Jag håller inte med Fidden. KR startades för att tillgodose önskemål som StudioForumet inte VILLE tillgodose. Att nu plötsligt överge KR därför att Olsberg kommer krypande tycker jag är märkligt. KR snubbarna fixade till detta snabbt som fasiken och har sen servat användarna oklanderligt imo.
Jag kollar alltid runt i musikaffärer när jag ska köpa nåt MEN själva affären gör jag där jag får bästa servicen. / Mikke
Jamen huvet på spiken!

Fidden: det är inget som hindrar dig att vara där du vill oavsett vad andra tycker.
Ang målgrupp o inriktningen på de båda forumen, så titta i tråden 'Kontrollrummets scope' - jämför det med tidningen Studios primära målgrupp o antalet trådar på Studio som handlade om hur man skulle låta som Basshunter i FL Studio. Är det fler såna användare du söker? har inte sett några som helst hinder för nybörjare heller, sett flera som kommit in o tagits hand om väl här.
De primära medlemmarna som skrev mycket på gamla Studio-forum var en liten klick - i stort samma klick som är här nu. 9900 passiva medlemmar gör inget forum.
Skillnaden är inte milsvid mellan forumens målgrupper, men vinkeln känns lite annorlunda.
För att inte tala om fördelen av oberoende här.
Om det gör ont i ögonen kanske du ska dra ner kontrasten lite.

När du gjort det så finns inga som helst hinder för att du finns här, där o lite överallt!

Känns lite som att KR blev en livbåt som vi passagerare kunde sätta oss i när vi trodde fartyget skulle gå under, men nu när stormen lagt sig, båten fortfarande flyter och hålen verkar bli lagade, kan man ju lika gärna börja ro tillbaks.
Tycker snarare, om vi ska hålla oss vid liknelsen, att KR byggdes för att besättningen på Studio inte brydde sig när passagerarna skrek "ISBERG! ISBERG!" utan körde full fart framåt.
Vill du resa igen med den besättningen så varsågod! Inte jag!

Wonderboy:
Vad menar kritikerna? Skulle Studio vilja bli av med medlemmar?
Känslan är snarare att Studio tittade på sina 10 000 medlemmar o drog slutsatsen att om 100 st försvinner som ändå bara gnäller på den nya communityn, så gör det inget. Det finns ju 9900 kvar...
Var o en har givetvis sin fulla rättighet att vara var man vill, o gärna överallt samtidigt. Man behöver inte välja, o ingen av oss som varit lite syrliga i denna tråden är officiella talesmän för KR. Vi bara säger vad VI tycker om att NU vilja höra våra åsikter. Studios forum får existera hur mycket som helst o utvecklas som det vill.
O välkommen in hit! Blir denna din första tråd din enda här? Hoppas inte det!