hum. lustigt. folk blev ju lite halvhängda för att de ville att man skulle rösta om nytt/gammalt förut, då fanns inga val.
[...]
Nu tycker jag du är lite orättvis

Så här löd kommentaren:
Kan man inte göra en gallup för att se hur många som vill ha det gammla kvar eller det nya? Kan ju vara intressant för de som jobbar med Studio forum. De kanske måste tänka om och ändra kurs. Jag förstår argument om säkerhet osv men samtidigt så borde det kunna utvecklas något liknande som detta forum trots byte av plattform.
Det handlar inte om att behålla det gamla eller inte. Till slut kommer forumet helt att flyttas till det nya communityt. Däremot är tanken givetvis att det nya forumet funktionsmässigt ska vara så likt det gamla forumet som möjligt och på sikt även betydligt bättre.
Att communityt lanserades lite väl tidigt är nog de flesta överens om. Samtidigt gav det oss en hel del bra åsikter om vad som behöver åtgärdas och läggas till för att communityt ska leva upp till forum-medlemmarnas förväntningar. Imorgon efter lunch har vi möte med utvecklarna om vilka funktioner/buggfixar som ska prioriteras.
Citerar mig själv lite:
Under fyra år har Studio samlat intryck från medlemmarna på Studio Forum, tagit med våra egna visioner och sytt ihop en plan som för något år sedan hade gjort att Studios community hade legat i den absoluta framkanten. Av flera olika anledningar utanför vår kontroll har projektet försenats ordentligt. Men det egentliga byggarbetet inleddes sommaren 2006.
Motiveringen att ta fram denna nya plattform var att fler tidningar inom förlaget skulle använda den, samt att vi fick fördelen av att bli betydligt mer flexibla än vi har varit på detta gamla Studio Forum.
För att alls kunna hålla tidsplanen fick flera av de funktioner och tjänster som ursprungligen fanns med i Studios kravspec helt enkelt tas bort, och inkluderas i ett senare skede. Tyvärr fanns en del mycket viktig forumfunktionalitet med bland det som skalades bort. Och vi landade i flera avseenden helt fel. Och helt utanför Studios kontroll. Det svider naturligtvis, och jag tänker inte nöja mig med utvecklingen på sajten så här långt.