Rätt så njutbar låt och jättebra sjunget Åsa. Men jag upplever pianot som lite väl dominerande och du hamnar lite bakom klubbslagen när hiphoptrumman ramlar in - förstår att musiken är statisk i din låda men du kan väl EQ-a ner pianot lite och höja dig själv pytte lite - du kändes lite lådig nu i jämförelse - ja jag tror du fattar hur jag menar.
Eko
Hej Eko! Roligt att du tycker om låten! Tack tack! Funderade på det där med pianot, att jag kan eq.a ner det, men ungefär där gav jag upp. Har inte kunskapen hur man gör, testade att "dra i lite trådar" men det är svårt, får se om jag testar vidare

Låter ju skitsnyggt. Högsta klass på sången, både i sättet du sjunger och soundet, det finns en transparens i det som jag inte har hört förut.
Låten är också häftig, går i ganska oförutsägbara ackordföljder och instrumentering. Cellon låter lite Garritansk, dvs mycket vibrato och snusstorr i mono. Det drar ner lite, men övriga ljud är klockrena.
Hej och oj va glad jag blev, högsta klass?? Wow!!

Ja låten är verkligen fin, jag tycker om melodin, lite oförutsägbar men ändå enkel och fin.
Det var en tråd här om hur man lägger dubbla reverb som jag följde med hjälp på vägen av Stajo, dock inte lika mkt reverb som angavs där, plus att jag la på pyttelite delay - blev skitbra tycker jag själv! Nya rödemicken ger fint ljud med.
Oj vilken snygg låt! Nog den finaste komposition jag har hört av Michael, som jag också lärde känna via My Space. Refrängen är en pärla och bryter så snyggt mot versen. Här skulle man efter (att tittat på ESC-repris) kunna tänka sig hur stor megaljudbild som helst men bra att det stannat vid pianokompet. Bra lir, arr och sång rakt igenom. Tycker också pianot tar lite väl mycket plats på din snygga sångs beskostnad. Där behövs ytterligare filande. Aningens frågetecken för congasen som kommer in och ut lite oförhappandes. Annars väldigt bra och en skön lyssning så här på söndagskvällen. Kommer att gå varm här.
Tjenare Eq, va kul att du tycker om låten! Jag ska vidarebefordra berömmet till Micke! Det sparsmakade arret tycker jag också om, behöver inte vara mer än såhär. Som sagt, pianot ja.. svårt när musikbakgrunden är klar. Jag har ju mixat in sången till musiken så antingen testar jag med eq, hur man nu gör haha, eller så ber jag Micke se över det men jag tror att han känner sig nöjd med arret som det är. Vi får se, tack snälla för fina ord och för lyssning!