Kontrollrummet

Det här videklippet är inte tillgängligt i ditt land

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Får det meddelandet på youtube.

Vet att det finns tjänster som handlar om att "stoppa storebror" som gömmer/ändrar ens ip på grund av andra skäl. Kanske en sån skulle kunna funka för att ges möjlighet att titta på dessa.

Vet ni om någon laglig väg.
Känner mig diskriminerad på youtube som svensk :P


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:lol:

Nej, men de e lugnt med den :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol





Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
proxy?
Broccoli?

I webläsaren kan det finnas en inställning att man ska passera via en proxyserver där det kan finnas begränsningar men även kan göra att det går snabbare att hämta websidor via proxyn.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
webläsare ?!?!  :blink:

Jo Maxen lånar alltid ut ett B till sin signatur - så det blir webläsare Emu  :)

Mike





 :rolleyes:


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
proxy?
Broccoli?

I webläsaren kan det finnas en inställning att man ska passera via en proxyserver där det kan finnas begränsningar men även kan göra att det går snabbare att hämta websidor via proxyn.

poängen är dock här att med en proxy surfar man via en proxyserver, dvs en burk någon helt annan stans. Hittar man en proxy i exempelvis USA, kan man därför surfa på webbsidor som är begränsad till en amerikansk publik.

edit: och givetvis skulle jag klickat på länken som emu postade före mig, det var ju just en proxy där :D
« Senast ändrad: 15.03.2009, 23:38:39 by Fidden »
blargh


Utloggad tsmalmbe

De här proxyna man kan konfigurera i browsern fungerar oftast bara en begränsad tid. Jag har testat några. Ifall man vill trixa med dessa, rekommenderar jag varmt foxyproxy för firefox, man kan lägga regler per sajt (eller per regexp..) vad som körs via vilken proxy.

Anyway, det är överkurs. Oftast räcker det med en enkel site som http://anonymouse.org . Jag antar att det är samma som hideyourass.

Igen ett bevis varför det är helt onödigt att sätta energi (och pengar!) på att försöka stoppa information genom att "censurera" med hjälp av DNS, eller använda geografisk ip-information.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.