Kontrollrummet

Apogee Guitar rig!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Ok

Så här är det jag har en tråd angående problem med mitt guitar rig 3 där jag beklagar mig då allt låter missljudande och konstigt!

Till saken ominstallerar allt, klyddar och har mig med alla updateringar! Sitter och spelar undrar hmmm är det mina högtalare det kan vara fel på! Testar tar på mig mina lurar och kör effekten Kurt In Bloom hör helt plötsligt musik .... svaaagt svaagt i bruset tänker ähh det måste vara ett hjärnspöke! Skruvar upp och hör en konversation låter som ett radioprogram! Jag fattar det inte .... jag har spelat in det om ni är intresserade av att lyssna! Men ni måste förklara hur jag ska lägga upp det .... jag skojar inte om detta!


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Huh....

Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Ok kanske inte snyggaste sättet att göra detta på!

Men här har ni en länk, skruva upp lite men inte för mycket så får ni höra det!

Detta är Guitar Rig Kurt in bloom kopplat till Apogee duet kort inspelat i Logic .....

http://www.supload.com/listen?s=384bSK
         
Någon som har en vettig förklaring på denna störning??


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Haha, så sjukt.

Hur har du kopplat allt och installerat?
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad adrumdrum

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
hade detta problem när jag linade gitarr in i Imac:ens ibyggda ljudkort med en vanlig rca kabel(+tele adapter). men det försvann när jag fick nytt saffire kort som har inst.in. + att jag kör kvalitéts kabel till gitarren.

jag gissar på att radio störnigen bror på kass/dåligt skärmad kabel + att det inte är inst.in i imac:ens inbyggda. altså vad som kan ha varit problemet i mitt fall.


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Ja verkligen lustigt/olustigt!

Min setup/koppling är

Hagströms Select ->Fender Platinum kabel->Apogee Duet->iMac
Guitar Rig Kontrol Pedal->iMac
CME UF 50 Widi kopplad -> iMac

Sen är det inte kopplat så sett!


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Kör standalone (Tror det heter så) i datorn då, utan pedalen. Det lär ju vara den :ph34r:
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Kör standalone (Tror det heter så) i datorn då, utan pedalen. Det lär ju vara den :ph34r:

Kan ju vara, ska testa att köra den som standalone! NI skyller på Apogee vilket jag tycker är lite lågt av dem! Men jag bryr mig inte bara jag får bukt med mitt problem!
Tanken går ju åt att sälja det snart ... tycker att ljudet är så där överlag!


Aettan

  • Gäst
Logics egen Guitar Amp Pro funkar lika bra som Guitar Rig om man meckar lite (men ingen pedal iofs). Jag skulle sälja det om jag vore som du och ge GAP en chans. Jag är verkligen riktigt kass på att mecka elguraljud men till och med jag kan få till nåt som duger helt OK. Har faktiskt lyckats få till näst intill identiska ljud från projekt jag spelat in i Logic för PC med Guitar Rig när jag startat dom i Mac Logic.


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Logics egen Guitar Amp Pro funkar lika bra som Guitar Rig om man meckar lite (men ingen pedal iofs). Jag skulle sälja det om jag vore som du och ge GAP en chans. Jag är verkligen riktigt kass på att mecka elguraljud men till och med jag kan få till nåt som duger helt OK. Har faktiskt lyckats få till näst intill identiska ljud från projekt jag spelat in i Logic för PC med Guitar Rig när jag startat dom i Mac Logic.

Jo det är sant ... får se om jag får det sålt!

Har annonserat ut det!

Tack för ditt tips!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
åtminstone engelskspråkig radio du fått in. jag brukade få in rysk dito i min gamla fbt-förstärkare från sjuttiotalet

 :lol:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
italiensk radio här. i förstärkarkretsarna till en stereo  :blink: TROR de e italiano iaf :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Jo det är sant, skönt att det är ett språk man fattar!

Syrrans babymonitor fick in en rysk satellit eller något liknande :)

Skumma grejer!


Utloggad Blader

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Har också en sånhär skum grej. Brukar höra ett pipljud från farsans borrar (när han använder dem då) i min förstärkare. Dock händer det bara när jag lirar på den gamla Squiern. O.o


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
För alla som gillar kent råkade ju dom ut för liknande problem under inspelning av du och jag döden. I detta fall tog gitarrstärkarna upp ljud från våningen ovanpå där det var pensionärsdans och ledaren hade en trådlös mic. Detta kan höras i slutet av låten M!!