Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE - Don´t hide from the fire..
mahan:
Olá Micael
Här har vi igen en pärla, fast den behöver lite polering. :)
Trummorna.. hmmm just de pust ..psust. Han där trummisen verkar lite nervös, stressad, säg att han lämnar bort det dubbla bakslaget med baskaggen.
Rösten e fin som vanligt och vilken mellodi vi har här..greit! :) Men soundet..ups, har han sysslat med chorus eller? Not so good...
Och gitarren kommer väl med så småningom, intron lite naken med bara orgeln o basen.
Und forsicht mit dem verb beachten.
Gott pianolirande :)
En lite virrig kommentar....
h. Johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 18.04.2007, 22:33:14 ---Olá Micael
Här har vi igen en pärla, fast den behöver lite polering. :)
Trummorna.. hmmm just de pust ..psust. Han där trummisen verkar lite nervös, stressad, säg att han lämnar bort det dubbla bakslaget med baskaggen.
Rösten e fin som vanligt och vilken mellodi vi har här..greit! :) Men soundet..ups, har han sysslat med chorus eller? Not so good...
Och gitarren kommer väl med så småningom, intron lite naken med bara orgeln o basen.
Und forsicht mit dem verb beachten.
Gott pianolirande :)
En lite virrig kommentar....
h. Johan
--- Slut citat ---
Thanx Johan.
Man blir ju aldrig fullärd på det här med trumprogrammering.Jag ska se över bas kaggen och försöka förenkla lite..tror att det blir mera rättvisande.Svänget finns ju redan,så det behövs väl inte så mycket drums.Nu låter det mera som 2 trummisar som slåss om utrymmet..I en garderob :D
Sången däremot har inget chorus,bara två stämmor på delar av reffen.Möjligen lite mycket reverb på dom,det kan vara det som stör.Pannat och lagt ett stereo reverb - that´s it.
Gura skall det bli,men jag försöker göra mitt jobb så bra som möjligt innan jag släpper in den utWalde.. :P Liten led tråd där - men jag nämner ingen vid namn.
Omdömet om piano liret värmde,då jag lirar som en kratta.
Slutsats: Trummorna trummorna trummorna. Hå Hå ja ja..
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Kenta K skrivet 18.04.2007, 20:33:04 ---Tjena Mike! :D
Lyssnar nu. .
Ahh, det svänger!
Gillar verkligen din röst i låten. Trummorna är kanske lite för "luftiga"? Jag skulle vilja höra en beat som ligger "närmare" .
Texten och sången passar skitbra i låten! :D
Edit: Vet inte om du vet det själv, men "from" the fire är nog rätt...
--- Slut citat ---
Tack Kenta K.
Fixar lite på drumsen innan slutmixen vad gäller lir å sound.Det blir några rundor till på låten.Möjligen så måste jag sjunga om ordet "for" då from verkar vara det riktiga..Men jag är lite kluven där..då det är lite tanke bakom texten och alltså ingen eld det handlar om.Men men,jag får kolla med en engelsman.
En eloge då till dr phil (shrinken = hjärn skrynklare)som uppmärksammade det.Tack.
Mvh
Micael
equality:
Gillar den där spankulerande basen och orgeln, sköna dissonanser från pianot. Det är som låten väntar på en riktig urladdning som man vill att åskan ska slå ner eller nåt, förtätat som en Wilson Picket låt kanske kommer en annan på W och förlöser det hela? Trummorna låter helt OK i mina älsklingslurar, du behöver inga exp-packs... ;) :P
Emulator:
lyssnar nu då.
tycker trummorna och orgeln låter lite plastigt (vägrar skriva låter MIDI ;) ) i början ,det blir bättre sen.
Trummorna blir senad lite luftiga. Skulle vilja ha ner tempot liite gran, tänk alannah myles (miles) black velvet? nån mellangrej åt det hållet.
Skitbra röst som jag tror skulle komma ännu mer till sin rätt om det går lite långsammare.
skitbra sångpålägg!
snacka med den utWalde om ett basljud oxo som låter lite skitigare .)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida