Forum > Färdiga produktioner

1up-Lemonchord

<< < (2/4) > >>

mahan:
Det var ju en kort liten 27-års komposition :)
Lite klent sound kanske, o touchen känns aningen hård. Väntar mig i följande version några stråkar och kanske nåt blåsinstrument. Skönt med lite annorlunda i KR :)

Fortsätt på kompositionen.

h.  Johan

1up:

--- Citat från: mahan skrivet 18.04.2007, 22:17:26 ---Det var ju en kort liten 27-års komposition :)
Lite klent sound kanske, o touchen känns aningen hård. Väntar mig i följande version några stråkar och kanske nåt blåsinstrument. Skönt med lite annorlunda i KR :)

Fortsätt på kompositionen.

h.  Johan

--- Slut citat ---

Visst är det tunt. SAmplingen är någon usel gammal från Edirol, som i sin tur kommer från Rolands stenåldersmidi-bibliotek... ja ni fattar refrängen...

Jag kan lätt byta ljud, gör det antagligen till V2 som jag hoppas kommer.

Stråkar är en bra idé! (Har även tänkte det själv, därav en bra idé ;)), det kanske kommer de mä.

Många idéer finns i min skalle men svårt att avsluta!

Vad tycker ni andra om verket? :)

Rattlesnake:
Känns väldigt anakronistiskt. Först tänker man: aha -Barock a la Purcell, men sedan kommer ackord som låter atonala. Nä, jag greppar inte riktigt idén bakom. Men det är mycket man inte förstår  :P

Något känns lite konstigt med cembalon - tonerna varierar i styrka, men en riktig cembalo kan väl bara spela en en velocity...? :unsure: Och stereobilden är lite väl breeed om det nu skall lika en riktig cembalo.

Men mixen är ju bra  :lol:. Lite lågt på trummorna kanske  :ph34r:

1up:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.04.2007, 23:27:35 ---Känns väldigt anakronistiskt. Först tänker man: aha -Barock a la Purcell, men sedan kommer ackord som låter atonala. Nä, jag greppar inte riktigt idén bakom. Men det är mycket man inte förstår  :P

Något känns lite konstigt med cembalon - tonerna varierar i styrka, men en riktig cembalo kan väl bara spela en en velocity...? :unsure: Och stereobilden är lite väl breeed om det nu skall lika en riktig cembalo.

Men mixen är ju bra  :lol:. Lite lågt på trummorna kanske  :ph34r:

--- Slut citat ---

Anakronistiskt (slog precis upp ordet vad det betyder). Hänfört till en annan tidsepok, ungefär, där den ej förekommer. mhm!

Du har helt rätt! En cembalo har konstant styrka. Men jag ville ha dynamik. ;) Tycker du dynamiken är bra eller dålig för låten, om vi då bortser från vad som klassiskt är möjligt med cembalon?

Skulle kunna minska bredden. Ökade den för att få till lite större djup, men kanske bara blev too much då.

jaja, lustigkurre där. :) Mixen betecknar väl ändå den slutgiltiga ljudbilden? Man kan ju se diskant, mellanregister och bas som mixen... Sen finns ju tre reverb (som kan ses som instrument) samt ett delay. :) Tycker jag.

Eller finns ett mer träffsäkert ord?

equality:
Gillar kompositionen och stör mig inte på stilbrotten. Cembalolljudet är jobbigt och jag har ett bättre i Gigastudio om du vill testa?
MEN kan du inte testa ett annat instrument, piano eller stråkkvartett?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion