Forum > Demolåtar

Hogge - Lullaby (En sång till Natasha)

<< < (3/6) > >>

Emulator:
Denna tycker jag låter klart bäst hittills! lite väl mycket reverb på sologitarren, och sångaren står ute i hallen, fast har iallafall flyttat in i samma hus nu :D

Torrare sång! testa med bara en gnutta delay istället!

bra låt. lite märkliga trummor, skulle gärna hört mindre konstlade break och så.

:)

hogge:
Tack Emulator:
Jag jobbar just nu på att få bort min förkärlek för reverb. Jag läggs in på behandlingshem nu i april..
 :P

Personligen älskar jag dom där trumbreaken (om det är det Du menar med konstlade trummor?!), men jag håller med om att det kan bli lite för mycket av det goda.. Jag har ett stort problem och det är att jag har svårt att gå från vers till refräng och tvärtom, och där löser jag det ofta med dylika truminlägg.. Men även detta är något jag försöker lära mig..

SYNTH:
En riktigt skön låt jag gillar det jag hör! :D

hogge:
Har försökt lyssna på Era goda råd och rattat lite.. Men jag måste nog erkänna (igen) att jag är nog ingen mixerkille.. Jag är på tok för rastlös för att sitta med det "pillet".. Behöver nog skaffa mig en kompanjon som älskar det där...
 :rolleyes:

Eddi:
Jag har lyssnat på denna tidigare men inte kommenterat. Nu har det hänt en massa saker och allt låter bättre tycker jag. Intressanta vändningar i låten (här slösar vi ingen tid på bryggor och sånt tjafs) Din kör är superbra och gitarrerna kanonbra både ljud och spelade. Det enda jag skulle kunna tycka då är leaden som inte riktigt är så långt fram som den borde men du har ju en ganska så speciell röst så det är klart den kräver ett annat tänk hm... I alla fall upplever jag att det är trummisen som sjunger bakom lite filtar och annat ljuddämpande material även om volymen nog är den rätta.
Må de kloke rätta mig om jag hör fel.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion