Kontrollrummet

Kenneth F - The Illusion

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Hej forumisternas forumister!  :wub:


Laddar upp en av mina gamla låtar. En av dom första trance låtarna jag gjorde. Dom som hängde på studio forumet har nog kanske hört den förr, men lyssna gärna och ge comment igen. Jag älskar comments! ;)

Ja, eg trancig dänga som jag blev rätt nöjd med. iallafall med det jag hade att jobba med på den tiden. :)
Säg vad som tycks! Puss och kram jan banan!  :wub:



LÅTNAMN: The Illusion
ARTIST/GRUPP: Kenneth F
GENRE: Trance
LÅTLÄNGD: 5:04
KOMPOSITÖR:Kenneth F
PRODUCENT: Kenneth F
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Nice, den var jättebra, helt klart kommersielt gångbar på någon av trancewebradiostationerna (långt ord  :D), fast jag saknar något riktigt fett musikaliskt stycke i låten.

betyg: 7 av 10
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hallåu Kenneth!
Kul att höra din prod igen.  :)

Jaha, lyssnar.. åker ut i universum o blir genast hällsad välkommen av R2D2, snygg introidé!
Så kommer trancepumpen igång, kanske lite mycket verb. Färden fortsätter, med kanske lite traditionella sound, men helt ok. Sugande cymbalsounden fina.

Helhetsintryck:
helt okei låt, dock inte super, tatjtheten lider av för mycket verb, blir lite rörigt. Kolla lite mixen på den fronten och överraska oss med nåt extra inslag i låten!

Väl jobbat, Kenneth!

Your fan, Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bassebas

  • Vilse
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 139
  • Skrälldus!
    • Visa profil
Snyggt intro, men blir lite långdraget kanske?
Lite mindre verb skulle jag gilla

Skön melodi där vid 2:30  :wub:, lite tuffare trummor skulle kanske vara.

Bra låt tycker jag, extra speciellt bra med tanke på att det var en av de första trance låtar du gjort?!?! :o
 :)



Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Jorå.. Gött  detta.. Men som sagt.. Lite väl mycket reverb.. Sen är det ett klickande sound som stör mig (0 på attack) runt 1.10~1.20. Men som sagt reverbet gör det för luddigt.. Basen blir otydlig dessutom. Annars var det jäkligt bra ;)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fasne, vad mäktigt sound du fått till!

Alltså i "uppladdningarna" eller vad man skall kalla det. Lyssnar som du vet int mycket på trance. Du är undantaget ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Burnin Sven

  • Gäst
Jag måste nog hålla med i stort sett skitbra börjar rycka lite i gammelgubbens ben oxå. Man kanske skulle testa sånt här låter kul som bara den.
Göran


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Roboseal: Tjolahopp! Tackar för bra comment. Ja, någon slinga kanske inte vore dumt! :)

mahan: Hej och hopp min kära fan! Hehe Ja, du är rätt. Det är mycket reverb. Jag var svag för det vid den tiden jag gjorde låtarna. Det är mycket reverb i alla mina trance låtar. . . Skall se över detta innan jag skickar in låten til ett skivbolag.  :P tackar för comment!


Bassebas: Ja detta är nog kanske låt nummer 3 eller något jag gjorde i trance väg i FL. Är ganska nöjd med den, även om allt präglas av för mycket reverb! :)  Klickande sound.. Måste kolla det. . . JA! det har du F-n rätt i! Hehe. Skall kolla det du... Tack för comment! :)


Dividend: Hej min kära vän! :) Ja, målet är att få till ett bra tryck i låtarna. Ha ett fint spekter som går över alla frekvenser. :p  vet att du inte är någon trance nisse. Kommer snart ny musik åt ambient hållet. :)



Burnin Sven: Ja då kan man ju säga att jag lyckats då! När det börjar rycka i gammelgubbens ben! :)
Ja, trance är otroligt roligt att jobba med. Låtarna utväcklas så mycket när man jobbar med dom. Sen lär man sig mycket också! :) Det är mest ambient jag jobbar med, men det är skönt att få tankarna över på något annat ibland. Och då är trance det naturliga för mig. :)
Tack för comment!


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Låter fett men jag tror ljudbilden hade kunna vara ännu mer "in tha face" om du hade minskat reverbet. B)
Inget jag lyssnar på i vanliga fall...men detta var skönt, avslappnande på nåt vis trots stompet :D, speciellt partiet vid 1:50.
Nice work dude
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
"gammal tråd" men tack djonas! ;)



Ups, kallas det dump?  :huh:      :P


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Kenneth!
Long time no sea no here :P

Bara nyfiken funclub-fråga,
Hur har skivprojekten framskridigt?


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Lite fullsatt i mitten kanske.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.