Forum > Demolåtar
Hogge, "Dangerous"
Åsa:
Hej du! Äntligen tog jag mig tid att lyssna här, länge sen nu.
Jag har bara snabbt ögnat igenom andras kommentarer, knappt inte alls, men jag hann läsa att folk är imponerade över hur snabbt du kommit så långt i cubaseanvändandet, så även jag!
Det mesta låter bra, en rätt häftig blandning mellan 80-tals rock OCH pop!
Så var det där med mixen av sången då ;)
Jag undrar jag vilket reverb du använt, för nu känns det som nåt badrumsreverb på max?
Såg när jag scrollade att du kollat mitt tips, den med dubbla reverbtråden?
Har du valt reverb A? Och dragit ner lite på reverbet mot för vad som står tipsat i tråden? Jag tog ungefär hälften av vad som gavs som tips där. Din sång är sååå långt borta och så badrums-ekig nånstans långt där borta. Trixa vidare för det kommer att bli en helt ny låt när din väldigt snygga sång kommer fram! :D
Bra låt!
hogge:
Tack Åsa..
Jag ska försöka få lite tid (eller lust snarare..) att skruva lite på de där.. Jag tyckte att det blev bättre då jag använde tipset från Dig, men sen kom jag på en annan grej (och nu snackar vi amatör på hög nivå), jag körde dels på Reverb A i Cubase, men sen har jag också valt ett sångljud som redan i ljudkortet har ganska kraftig reverb. Det har liksom blivit kaka på kaka där..
Efter alla uppskattande inlägg här på KR så vågar jag nog snart dra ner på reverbet och höra min röst som den är utan förlåtande (i min mening) effekter :blink:
Vi får se om inläggen snart kommer att ändra karaktär. Snart kommer alla att tjata på mig att dra upp så mycket reverb det bara går :lol:
Återigen Tack!
Åsa:
:D Om jag säger såhär då -been there done that! Men det är ju sådär, i början drar man på och tycker det låter skitbra (plus att man gömmer sig lite bakom effekten), och det man i själva verket gör är precis som du säger, gömma rösten, men det blir ju så mycket snyggare när den kommer fram. Blev nog kaka på kaka där då som du säger. Det ska bli kul att höra den här låten när din röst gör sig rättvisa, jag väntar.. trumtrumtrum.. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida