Kontrollrummet

GPI-interface

gäst · 7 · 1849

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Analogfreak

  • Gäst
Tjena!  :rolleyes:

Jag undrar om det finns någon tredjepartstillverkare av GPI-interface (General Purpose Interface) som funkar till Yamaha DM1000. Jag har inte sett något orginalinterface och det är mycket jobb med att sitta och löda och bygga burken själv. Kontrollporten är 25-polig D-sub.

Tack på förhand!  :wub:


Analogfreak

  • Gäst
Beställde den här 25-poliga D-sub kontakten med skruvplintar från Elfa idag.
609:- inkl moms och frakt. Den var ju inte gratis precis...  :wacko:


Det är den övre kontakten på bilden som jag beställde.


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Jistanes vad dyrt.. Och jag som hade kartongvis med d-sub kontakter av olika slag som jag gav bort till någon på tradera..
http://soundcloud.com/samsas-violin


Analogfreak

  • Gäst
Men jag gissar att du hade såna med lödanslutningar och såna finns ju för typ 40:-  ;)


Analogfreak

  • Gäst
Idag fick jag min D-Sub. Men jag har ett problem. Som standard för D-subkontakter används UNC4-40 gänga både som monteringsgänga och låsgängan som den lilla mutterskruven har som sitter i chassit på varsin sida om kontakten. Problemet är att Controllerporten på mitt DM1000 har M3 gänga både i mutter-änden och även i skruv-änden som sitter i chassit. Jag pratade med Elfa idag och killen jag pratade med kunde fixa UNC4-40 mutterskruvar gratis åt mig då jag köpt en sån dyr kontakt. Men problemet är ju att de mutterskruvarna har UNC4-40 även i skruv-änden så då får jag ju inte dit skiten i bordet som har M3. Alla andra D-sub kontakter i bordet har UNC4-40. Varför har japanerna satt M3 på bara controllerporten?   :(


Analogfreak

  • Gäst
Det är fantastiskt vilken intensitet det är på det här forumet. Man får ju så väldigt många svar i trådarna så det är svårt att hinna med att läsa alla. Jag börjar undra om det är Fonus som äger Kontrollrummet.  B)


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
 :lol:  :lol: Ja det är dött som i graven här oftast. Forumet ägs av Fonus och sponsras av PRO :lol:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.