Tackar - roligt att ni gillar mitt lilla stycke
Ni hörde väl att jag la in ett svagt host i början för att öka känslan av att sitta i salong med folk - tyckte att det var lite roligt
Hogge - pluginnen jag använder är Philharmonik Miroslav. Den är rätt ok men ibland så gör den inte som jag vill (det kan ju iof bero på mig). Vet inte vad som är billigt för dig, men den kostar nånstans mellan 200-400 dollar beroende på hur stor man vill ha den. Man behöver nog inte full edition - det räcker långt med klassik edition.
Rattlesnake - Jo jag börjar så sakteliga fatta hur pluggen funkar. Vad det gäller rumsklangen så förstår jag att du nog inte känner igen den. När jag kollat runt på forumet lite så står det på många ställen att man ska vara försiktig med reverb å sånt där, men jag är nog lite tvärtom. Mer reverb åt folket men på ett smart sätt

. Vad det gäller mina rumsliga klanger så har jag lagt på ganska mycket sådant i ett senare skede (mina klanger innehåller alltså inte bara det reverbregister som ges i pluggen).
Men nog tycker jag att det är lite minimalistiskt - med det menar jag inte minimalt med folk, för orkestern kan vara stor, vad jag menar är att antalet slingor är minimerade vid samma tillfällen. De spelar mer mot varandra än med liksom!
Mahan - Tackar! jo jag har förstått att Dividend är lite av den klassiska gurun på forumet och det är kul att jag jämförs med honom. Skulle vara kul att höra vad gurun skulle säga om mitt stycke

.
Slut med test - hmm - den som ändå de kunde - stycket bara växer i skallen å vill bli större, men kanske att jag borde betrakta den som klar och istället göra nytt?
Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 13.03.2009, 13:23:19 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!