Kontrollrummet

Killian of Sweden - You´ll always keep a piece of me

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad j.rocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
    • www.myspace.com/killiansweden
LÅTNAMN: You´ll always keep a piece of me
ARTIST/GRUPP: Killian of Sweden
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: Johnny Lundberg
PRODUCENT:Johnny Lundberg
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 16.09.2009, 00:07:45 by j.rocker »


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Mycket jävla skitbra:)
Jag gillart som fan:)

Inget att anmärka på, najs helhet.
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Låter bra, förutom copypaste-trummorna. Dött. Låten skulle leva upp sjukt mycket om du helt enkelt skippade trummor över huvud taget. De sänker helt enkelt låten. Eventuellt kan de komma in efter 206 sekunder, när basen gör entré, men isåfall måste de vara lite livligare.

Stråkarrangemang, gitarrer, sång etc låter riktigt riktigt bra. Dock är låten för lång.
blargh


Utloggad j.rocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
    • www.myspace.com/killiansweden
Jag ser dessvärre att jag verkar ha lagt upp fel version av låten. Versionen som ligger uppe är en och en halv minut för lång. Plus en del småficks som inte är justerade i den här.

Tackar dock för era omdömen och åsikter. Min grundtanke var från början att bygga låten helt efter en stel copypaste-matta och sedan svänga upp det med arrangemanget.

Givetvis så faller detta fel i mångas ögon men jag är själv av den uppfattningen att det funkar i denna versionen. dock blir det lite väl tydligt efter som låten jag har lagt upp ligger helt ofärdig mot slutet och trummorna löper amok på egen hand och kan inte på något sätt misstas för riktiga trummor. ( riktiga trummor hade ju givervis varit att föredra )

Dock tycker jag det är en mycket intressant bild du (Fidden) ger om hur du uppfattar saken. Jag ska testa att göra en version som om än inte helt utesluter trummor men begränsar dem i samklang med hur du skulle föredragit det. Många gånger så låser man sig fast i den bild man själv har av hur låten ska formas.



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Första intrycket var "internationellt sound" gillar jag mycket - eftersom jag blev uppmärksammad på trummorna så håler jag med Fidden men annars hade jag nog inte tänkt vidare på dom och ja låten är för lång - det händer lite för lite trots snygga stråkarr så jag ser fram emot nästa verre.
Eko

PS tycker nog att rösten ska upp lite alternativt vätas mera
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Inernationellt sound som EKO säger
Instrumenten låter bra utom trummorna
Sången borde upp och ges lite mer karaktär
Det händer inte så mycket i låten så den kan nog kortas en del
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten