Kontrollrummet

Roboseal - Tribute to TNE (Cover på Dream evil - chosen ones)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
LÅTNAMN: Tribute to TNE
ARTIST/GRUPP: Roboseal
GENRE: Trance
LÅTLÄNGD: 4:20
KOMPOSITÖR:  Roboseal / Dream Evil
PRODUCENT:  Roboseal
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007-04-17
FORMAT: mp3

Jag spelade WoW i 2 år men slutade i december 2006 och min guild TNE (The Nordic Elite) hade "Dream evil - chosen ones" som kampsong, så idag tänkte jag att jag skulle göra en tribute till dom som fortfarande spelar och då blev det så här:

Tribute to TNE

Tyvärr kan jag inte mixa/mastra låtarna så bra för mina hörlurar har gått sönder men
det låter förhoppningsvis inte för illa.

för er intresserade använder jag:

Cubase SX3
refX Nexus
refX Vanguard
Propellerheads Reason.
Yamaha CS1X
« Senast ändrad: 19.04.2007, 23:27:06 by Roboseal »
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
usch, hatar att bumpa, men med 4 views (varav 3 är mig själv) så måste jag......jag lägger ut låtarna för att få kritik och lära mig,
det finns ingen anledning att lägga ut sina verk om man inte får någon reaktion tillbaka eller hur?

Jag försöker själv svara på det jag känner att jag klarar av att svara på, men jag förstår att det kanske inte är så intressant
alltid...men det finns trots allt en hel del av er som är duktiga på att lyssna/höra och ge ris och ros.

kanske är jag bara kelsjuk just nu, men ett inlägg med ris/ros får mig att bli bättre......underskatta aldrig er själva!
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad tsmalmbe

Inte min genre, men skall försöka.

Leaden i intron är lite borttappad. Leaden i temat är lite tunn. Bastrumman saknar ooomph. Och det är lite chipmusik över det hela. Vid 1:41 kommer det igång, och är i princip bra och lyssningsvärt. Men lite mera pumpa och ös, mera kontraster och djärvare sound skulle få detta igång på ett helt annat sätt. Kanske några tomrum i frekvensspektrat, nu har du väldigt många spretiga ljud på varann, så det blir lite slagsmål och röra?

En massa bra element, men kanske för många element i en låt? Kanske blivit både en låt, en remix och en till - allt på en gång? Less is more?


edit: har aldrig hört originalet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Tack tsmalmbe!

Nu har jag något att jobba med, suvveränt!
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil