Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Kvicksand

<< < (6/20) > >>

Emulator:
Banal? TÄnk vad allt träffar alla olika. JAg tycker det är en skitbra text, skriven med ord som kommit fram spontant och inom sitt sammanhang snarare än för att något skall följa en mall.
När hörde du sist "snavar" i en låt ? :D

JAg upplever den som kalas iaf :D

Tror att "korna" möjligen gjort en cover på little 15 ?

Eddi:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2009, 11:47:59 ---Banal? TÄnk vad allt träffar alla olika. JAg tycker det är en skitbra text, skriven med ord som kommit fram spontant och inom sitt sammanhang snarare än för att något skall följa en mall.

--- Slut citat ---
Ja det var väl lite plumpt kanske och jag som har lovat mig själv med att aldrig ge dålig kritik med ett glas vin i kroppen - ajabaja på mig själv :angry:
Men ok då trots att ordet snavar finns med i texten så tycker jag att den är banal antagligen mest beroende på att det tjatas om att man fastnat i kvicksand - man kan göra allt möjligt i kvicksand men knappast sitta fast... ja ungefär så var min tankekedja om det sedan är punktering på kedjan så är det väl det då....
Eko

graphit:
Tycker det låter hur bra som helst det här!
Kanon!

jonnerstone:
Ja jag ser att Blade Runner varit i farten igen här. Denna ligger och väntar på en liten uppdatering med lite sång på outrot, lite nivåjusteringar samt lite andra stämmor på 2:a versen som jag inte gillar i sin nuvarande utformning.

Jo "korna" gjorde en cover på Little 15 en gång får måååååånga år sen. Ett band där både Blade Runner och jag residerade. Silverpilen (Tomp the gump) sjöng i bandets begynnelse. Därav detta kryptiska inlägg av BR.

Tack för uppskattande kommentarer dock.....och texten tycker jag är asgrym  :P

Micke

Emulator:

--- Citat från: Eko skrivet 05.07.2009, 15:15:36 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 05.07.2009, 11:47:59 ---Banal? TÄnk vad allt träffar alla olika. JAg tycker det är en skitbra text, skriven med ord som kommit fram spontant och inom sitt sammanhang snarare än för att något skall följa en mall.

--- Slut citat ---
Ja det var väl lite plumpt kanske och jag som har lovat mig själv med att aldrig ge dålig kritik med ett glas vin i kroppen - ajabaja på mig själv :angry:
Men ok då trots att ordet snavar finns med i texten så tycker jag att den är banal antagligen mest beroende på att det tjatas om att man fastnat i kvicksand - man kan göra allt möjligt i kvicksand men knappast sitta fast... ja ungefär så var min tankekedja om det sedan är punktering på kedjan så är det väl det då....
Eko

--- Slut citat ---

Nejdå, jag menade inte å hugga på dig :D MEst att jag alltid gillat denna texter för att den är så, tja, härligt öppen och ärlig, och sen kommer någon och tycker så olika. rätt fantastiskt egentligen, det är väl det underbara med musik :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion