Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Kvicksand

<< < (5/20) > >>

dubbelv:
Jäklar! härlig låt  :D
Sång var riktigt bra !  :)

jonnerstone:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.03.2009, 09:10:25 ---Soundet känner jag igen, ert signum. Jag gillar ljudbilden och det ni gör med mixen. 

--- Slut citat ---

:) :wub: Kul att du känner igen soundet  :) Min tanke har varit att göra kanske en 5-6 låtar med nån form av gemensam nämnare i just sound och utförande. Använder i största möjliga mån samma synthar och pluggar på låtarna. Kul att du gillar det!!

--- Citat från: Fidden skrivet 03.03.2009, 11:12:45 ---Tokbra. Det enda jag reagerar på är att trummorna inte riktigt passar in i ljudbilden. Hade gärna hört mer sönderfiltrerade, genomarbetade och innovativa trummor, speciellt där de är raka just nu, typ refrängen.

Drar lätt en parallell till 747 i slutet också, fast den likheten kanske är medveten?

--- Slut citat ---

Sådär ja....äntligen kom 747 upp på tal  :lol: :lol: Vi har väntat med spänning på när nån skulle reagera. Men riktigt medvetet var det inte, på så vis att jag tänkte att "Här skulle en 747 ripoff passa bra" Utan det blev mer "Oj!!!.... detta blev visst en 747 ripoff.....coolt...det kör vi på!!"  :D
Jo...trummor ja....suck!! Helt klart min akilleshäl. Har ju en trummande bror så jag har aldrig lagt ner nån tid på det direkt förr och det straffar sig väl nu. Fast jag gillar ändå trummorna här....har väl vant mig. Enkelt med lite suspekta ljudval och man blir väl lite bättre för varje gång förhoppningsvis. Men jag tror att Emu är sugen på att göra en remix sen i framtiden. Då lär det bli processade trummor kan man tänka  ;)

Tack för lyssning och kommentarer :)
--- Citat från: dubbelv skrivet 03.03.2009, 12:39:18 ---Jäklar! härlig låt  :D
Sång var riktigt bra !  :)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar det :-)
Såg att du fått till uppladdningen av din låt nu. Har inte haft tillfällle att lyssna i ordentlig lyssning än. Skriver några rader sen  :)

Silverpilen:
där kom 747 paralellen  :D och du åsa, du får gärna tjata, kan inte säga att jag mår direkt dåligt av det ;)
jättekul att höra att vi har ett sound man känner igen, det vill man ju gärna åstadkomma.

Blade Runner:
Önskade att Tomp The Gump va lika bra i korna när han sjöng Little 15!!!! Han e gud med en tuch av jävulen!

Eddi:
Förstår fortfarande inte Blade Runners inlägg men denna har jag hört förut och avstog från att kommentera då jag tyckte att texten var banal även om resten var mycket bra..
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion