Forum > Färdiga produktioner

Asti - I en framtid

<< < (4/10) > >>

Aettan:
Skitbra helt enkelt och franskt så det skriker om det. Det enda som jag tycker blir lite fel det är att spelet på melodin blir så statiskt eller hur man ska säga, det blir inga hål ingen tid att "andas". Men dramatiskt och fint så pass, blir skoj att få höra sång till.

asti:

--- Citat från: Aettan skrivet 03.03.2009, 18:31:19 ---Skitbra helt enkelt och franskt så det skriker om det. Det enda som jag tycker blir lite fel det är att spelet på melodin blir så statiskt eller hur man ska säga, det blir inga hål ingen tid att "andas". Men dramatiskt och fint så pass, blir skoj att få höra sång till.

--- Slut citat ---
Nej, det är jobbigt att hålla andan i 4:17! :)
Roligt att du gillar låten! Ska se om jag får till en text bara - alltid samma vånda! Vet nog hur jag ska sjunga i alla fall.
Får hur som helst dra ner på dragspelet för att skapa utrymme för sången.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Eddi:
Ja en trevlig fransk vemodig låt som skulle göra sig fint med lite skånska  vet inte varför men skånska och franska hör ihop på nåt sätt. Min lilla spontana invändning var att det basades för mycket i högerluren jmfrt med vänsterluren och det störde mig av någon anledning i mellanpartiet - vet inte om du har tänkt på det men den balansen kanske går att fixa med lite?

Ser fram emot en sångversion av denna redan sågade låt  :D  (kunde inte låta bli)

Eko

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 03.03.2009, 19:19:32 ---Ja en trevlig fransk vemodig låt som skulle göra sig fint med lite skånska  vet inte varför men skånska och franska hör ihop på nåt sätt. Min lilla spontana invändning var att det basades för mycket i högerluren jmfrt med vänsterluren och det störde mig av någon anledning i mellanpartiet - vet inte om du har tänkt på det men den balansen kanske går att fixa med lite?

Ser fram emot en sångversion av denna redan sågade låt  :D  (kunde inte låta bli)

Eko

--- Slut citat ---

Haha...ja bättre att förekomma än att förekommas! :)
Det finns säkert en hel del likheter mellan skånska och franska! Fast jag har ju egentligen mer småländsk dialekt än skånsk!
Du tror inte att det var tuban som "basade" lite extra i högerörat? Ska kolla om jag hör det!
Får jag bara till en text så ska jag lägga på sång! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Markus Broberg:
Snyggt gjort, mysig melodi. Upp med sång på den:) Coolt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion