Forum > Färdiga produktioner
Asti - I en framtid
asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 01.03.2009, 23:54:52 ---Mmm,
det låter ju hur gött som helst! Lite udda ensemble verkligen: muzettedragspel, theremin och ståbas. Undrar om den kombinationen verkligen har förekommit förut :P
Visst vet du vad en Theremin är? Annars får du göra en sökning på Youtube så får du se något häftigt.
Låter jättefint om alla instrument, men det dragspelet tycker jag det går att lyfta ytterligare. Det har för mycket diskant, som gör att tonen blir syntetisk. Och basen och diskanten tycker jag är lite långt isär i stereobilden, det låter som man sitter en halvmeter ifrån dragspelet.
Men kul att du testar nya grejer! Heja!
--- Slut citat ---
Det ska föreställa ett argentinskt tangodragspel! :) Jag har använt det rätt mycket tidigare, men inte i kombination med theremin och ståbas!
Ska kolla det där med diskanten! Och basen och diskanten tycker jag är lite långt isär i stereobilden - menar du vad gäller dragspelet eller menar du ståbasen?
Att testa nya grejer tycker jag är det roligaste med det här - hitta nya spännande instrumentkombinationer och ljud!
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
Rattlesnake:
--- Citat från: asti skrivet 02.03.2009, 09:20:45 ---
det låter ju hur gött som helst! Lite udda ensemble verkligen: muzettedragspel, theremin och ståbas. Undrar om den kombinationen verkligen har förekommit förut :P
Visst vet du vad en Theremin är? Annars får du göra en sökning på Youtube så får du se något häftigt.
Låter jättefint om alla instrument, men det dragspelet tycker jag det går att lyfta ytterligare. Det har för mycket diskant, som gör att tonen blir syntetisk. Och basen och diskanten tycker jag är lite långt isär i stereobilden, det låter som man sitter en halvmeter ifrån dragspelet.
--- Slut citat ---
Ska kolla det där med diskanten! Och basen och diskanten tycker jag är lite långt isär i stereobilden - menar du vad gäller dragspelet eller menar du ståbasen?
/Asti
--- Slut citat ---
Jag menade att högerhandens melodier på dragspelet låter långt ifrån vänsterhandens bas & ackord. Jag tror man brukar kalla halvorna på ett dragspel bas & diskant, men jag är inte säker. :P
asti:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 02.03.2009, 10:55:39 ---
--- Citat från: asti skrivet 02.03.2009, 09:20:45 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Jag menade att högerhandens melodier på dragspelet låter långt ifrån vänsterhandens bas & ackord. Jag tror man brukar kalla halvorna på ett dragspel bas & diskant, men jag är inte säker. :P
--- Slut citat ---
OK - nu är jag med! Jag drog isär dom lite grann i stereobilden, tyckte det blev fylligare. Ska testa hur det blir om jag kör ihop dom! Annars får man väl tänka sig ett väldigt brett dragspel! :)
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Fidden:
Mycket snygg uppbyggnad i inledningen. Vemodet är klockrent. Börjar spåra ur lite efter 130 sekunder. Då blir det kanske någon stämma för mycket och det känns inte riktigt som du har koll på alla harmonierna. Sedan går det tillbaks och blir bra igen.
(samma grej gäller i slutet)
Hade gärna hört sång på detta.
asti:
--- Citat från: Fidden skrivet 03.03.2009, 11:25:40 ---Mycket snygg uppbyggnad i inledningen. Vemodet är klockrent. Börjar spåra ur lite efter 130 sekunder. Då blir det kanske någon stämma för mycket och det känns inte riktigt som du har koll på alla harmonierna. Sedan går det tillbaks och blir bra igen.
(samma grej gäller i slutet)
Hade gärna hört sång på detta.
--- Slut citat ---
Funderar faktiskt på att försöka lägga på sång! Var inte alls inne på det tidigare, men fler än du har tagit upp det så det är nog värt ett försök!
Tack för dina synpunkter!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida