Kontrollrummet

Peter - The Needle Through your skin

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Needle Through Your Skin
ARTIST/GRUPP: Peter
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:31
KOMPOSITÖR: Peter Wallbom
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

LÄNK: The Needle Through Your Skin



Utloggad tsmalmbe

Överlag bra. Håller inte som instrumental, men då du inte skriver så mycket om projektet och vart du vill med det så antar jag att det kommer senare. Sen till mixkritiken.

Trummorna under "versen" låter knyckiga och stela och tunna. Dåligt i kontrast till resten av låten, då det är fullt spektrum.

Gitarrerna och basen är väldigt tjocka och jag tycker det grötar ihop sig lite. Gitarrerna har bra sound, dom är kraftiga och breda. Solosoundet gillar jag inte, det sjunker i glömska.

Vad hämnder vid 3:10? Är det samma låt? Konstig avslutning.

Troligen kommer sången att hålla uppe intresset på låten. Nu blir det så att man lyssnar på detaljerna - kanske för mycket.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Den har ingen sång eftersom jag totalt saknar sångröst, så jag håller på o letar efter nån som är villig att låna ut sin röst.
Sen ska hela låten spelas in på nytt hemma hos en polare med bättre utrustning då mer tid ska läggas ner.

i övrigt, tack för kritiken


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Bravoo, nais work!
Gillar sounden i gitarrerna, basen borde kanske stämmas och höjas upp. Baskaggen låter lite snubblande med dubbla bakslag (eller va de nu heter).  :)

Solon låter inte väldigt proffsig i jämförelse med resten av låten, slipa på den litet till.
En sångstump skulle heller int vara fyskam :)
Oj trodda att låten var slut ren men, here we go ag..näe nu var de slut.

Gott början, Peter!


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Tackar, du har helt rätt i det du säger, ska fixa till kaggen och bas samt skriva om solot helt. men det blir ett senare projekt när EP med bandet är klar  ;)


DåligtGehör

  • Gäst
Det finns dynamik och omväxling vilket är bra. Känns som en helt ok grund ... hmm undrar hur du har tänkt sången?

Dock stämmer jag in med tsmalmbe vad det gäller trummorna. De låter avhuggna och konstiga. Låter som ljudet i sig är problemet. Hur som helst så hindrar de låten från att svänga.

Får lite känslan av att först så händer A, sedan B, sedan C och sedan D... inte att låten har formen intro vers refräng osv. Det kanske kommer med sången?

Ibland gör du rätt mycket på gitarrerna och det högt. Skall sången få plats där?


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Visst har jag tänkt det som vers ref osv. men det kanske är lite otydligt när det inte finns någon sång som markerar det.

ska bli kul att spela in låten igen nu när man fått lite kritik och saker att förbätttra.

och btw, sången har jag inte tänkt mig...än :lol:


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Känns som du byter tonart till versen, eller nåt knasigt är det iaf. Du får byta ackord där. Annars riktigt fräckt :)

Jag kräver att få sjunga på denna när den är klar :D
http://pingvinfilm.se


Utloggad Peter

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Tror inte det ska vara något tonartsbyte..men vettefan, kommer knappt ihåg vilka ackord det är...hrm :unsure: xD

Vi får väl se när texten blir klar och jag lirat in den igen.. ;D