Forum > Demolåtar
Flamenco Feber
Ubbegubben:
Ny version!
LÅTNAMN: Flamenco Feber :lol:
ARTIST/GRUPP: Christoffer Karlsson
GENRE: Flamenco
LÅTLÄNGD: 1:57
KOMPOSITÖR: Christoffer Karlsson
TEXT: Nej
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: MP3
MP3: http://www.box.net/shared/8qbbjbamb0
MaxB:
Idén är inte dum men basen du använder måste du ersätta. Den är inte tajt och den mullrar för mycket. Jag tycker du ska ha cajon som trumma på det här. :D Om du inte har en är det dags att bygga en!
Jag håller i dagarna på att lyssna på massor av spansk musik med gitarr, cajon och handklapp, så det är kul att det dyker upp en "Flamenco feber" på KR.
Eddi:
Jepp håller med MaxB bas och trummor helt fel här gitarren bra dock kanske lite osynk. Framförallt är de konserverade trummorna helt galna. Annars kul med lite Flamenco.
Eko
Ubbegubben:
Är medveten om att allting är ut i hellsike osynk, men det är kul att höra synpunkter på "låten" som en skiss. Skall i framtiden göra någonting bättre av den. Känns faktiskt som att det är hög tid att börja bygga en Cajon :D Tror det kan bli ljusår bättre en ezdrummer :ph34r: som jag använde nu. Vad tror ni om en Kontrabas (Klassisk gitarr-kontrabas) istället? Använde Trilogy nu, för det var den enda formen av bas jag har tillgång till just nu.
Planerar att kanske lägga melodin med en soprangitarr, alternativt kvintgitarr, sedan kompet med en vanlig prim. Kanske skulle lagt ned lite mer krut innan jag lade ut den här.. nästan lite skämmigt detta...
Harmonica mike:
Tjenare.
Visst sliter det och drar samt trummor/bas hittar inte fram och lirar inte med bandet.Men detta är ju en skiss så det är bara att lira om det hela.Det är därför vi har en sida för halvfärdiga låtar/skisser - för att få lite input på alstret..
Gillar flamenco temat,det kan nog bli bra om du synkar ihop musikerna så att dom enas om att spela samma låt.Bygg en låtstruktur med trummor och bas,sen slänger du på ackeguran,då kommer vi att digga.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida