Forum > Demolåtar

Flamenco Feber

<< < (2/3) > >>

MaxB:
Initialt är det bra om nån håller takten. Men om det är trumprog behöver inte det höras i slutresultatet. Det kan fungera som stöd, även för insplening med cajon men sen tas bort innan slutmixen. Och du kanske rent av kan skippa basen. På flamencoscenen är (förutom sångaren) gitarren och cajon och handklapp närvarande. Olé!

egghuvud:
Man fick liksom lite minnesbilder av Mediterranean Sundance med Paco De Lucia och  Al Di Meola (fast kanske inte lika bra då  :)).
Känns som att det inte har så mycket struktur i dagsläget. Något meloditema som binder ihop det kanske och inte bara solodrillande?
Avseende trummorna så tycker jag också att du skall ta bort dem. De låter bara apa i nuvarande form.  :)

freddy:
Tjena Sur-freddan här.

Men varför lägger du upp något som är så osynkat som du säger? Det låter som TVÅ OLIKA LÅTAR :D Fattar ingenting. Har ingen åsikt om denna låt förrän det låter som en låt. Jag trodde jag hade någon annan musik på samtidigt..

Detta pallade jag inte att lyssna klart på.

MaxB:

--- Citat från: freddy skrivet 23.02.2009, 15:24:22 ---Tjena Sur-freddan här.
Men varför lägger du upp något som är så osynkat som du säger? Det låter som TVÅ OLIKA LÅTAR :D Fattar ingenting. Har ingen åsikt om denna låt förrän det låter som en låt. Jag trodde jag hade någon annan musik på samtidigt..

--- Slut citat ---

Sur-fredda, sur-fredda  ;)
Jag har ingen aning om hur tighta projekt Ubbegubben presterat tidigare på KR, så jag nivåanpassade mina synpunkter lite mer...

Å du ba, pang på ba!  :P

freddy:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2009, 16:49:49 ---
--- Citat från: freddy skrivet 23.02.2009, 15:24:22 ---Tjena Sur-freddan här.

--- Slut citat ---

Sur-fredda, sur-fredda  ;)
Jag har ingen aning om hur tighta projekt Ubbegubben presterat tidigare på KR, så jag nivåanpassade mina synpunkter lite mer...

Å du ba, pang på ba!  :P

--- Slut citat ---

Man får inte lalla för mycket heller. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion