Forum > Demolåtar
equality - Inte för mig
equality:
Tack Johan för pålitlig fb som alltid. Visst, skall tajtas upp och sång skall på. Kul att den väcker sommarfeeling var liksom tanken bakom, åtminstone en av dem.
Fidden:
Jättefin låt. Som den är, dvs utan sång, skulle den kunna ingå i soundtracket till skärgårdsdoktorn :)
Jag tycker att gitarren räcker gott som rytm. Skitsnyggt spelat förresten!
DåligtGehör:
Upplever det inte själva idéen som slätstruken och inte heller som den presenteras nu. Man kan naturligtvis tjusa till den och göra den mer banal, men den kan likväl målas i mörkare färger vilket den klart håller för.
Det är riktigt snyggt hur du "bryter" vissa mer "lättlyssnade" partier och övergår i mer oväntade och ovanligare melodiska/harmoniska lösningar. Av någon anledning så tänker jag på My Song plattan (Keith Jarrett).
Håller med HM om bas & trummor (gärna vispar). Skulle jag gärna höra den inkludera stråkkvartett alternativt bara en cello. Ett arr som inte tar fram det tjusiga utan de mörka stråken. (Svårt att realisera dock).
Det här kan bli riktigt bra!
Emulator:
länken funkar inte för mig....
91:an:
Funkar mycket bra som låtidé, ja även som instrumental låt. Trummor vore överflödigt du har så bra rytm i gitarrkompet som annars kunde gå förlorat. Som det nu är är det behaglig illustrutionsmusik till filmbilder och man kan med fördel lägga till melodispel på akustiska gitarren. Lägger du till en sångmelodi blir det något annat, då ska ju kompet träda i bakgrunden och följa sången. Jag följer med spänning din fortsättning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida