Kontrollrummet

equality - Inte för mig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Inte för mig
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: Akustiskt instrumentalt (gitarr och piano)
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

LÄNK: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5243701&q=hi


Inspirerad av några varma vårdagar med förhoppning om att årstidsskillnaderna kommer att bestå. Skall väl vara sångtext om klimatförändringen egentligen oom det inte blir för pretentsiöst. Otajt och nåt felspel på slutet. Mest intresserad om låtidén håller eller om det är för slätstruket?
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Eq.
vacker liten sak igen.Och den håller definitivt.Gör klart,detta blir bra å små mysigt.Jag vill höra en stå fela i denna,med ett mycket lätt trum komp till.Fast den funkar så här också.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Fanken..får int igång högisarna här på jobbet, lyssnar bara jag kommer hem

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
HM: Kul att den verkar funka. Jag kan mycket väl tänka mig de pålägg du nämner.
Mahan: Återkom gärna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Äntligen home!
Lyssnar, skönt underhållande, många riktigt fina små detaljet, piano snyggt, akusten, eller båda, e lätta o smidiga. Lite trävande i början men sen går det jämnt som båt på böljan den blå. Får en förnimmelse av lite filmmusik, sku passa bra till nåt somrigt skärdgådsdokument. Kommer den att hållas intrumental månne? Kanske lite måsskrän eller vågbrus, allt för havet you see :rolleyes:

Intrumenten lite mer i takt, fast herregud.. nu först märker jag ju att rytmsektionen har ledig dag :o
Och de e kanske bra, nej de e definitivt bra för denna låt. Jojomensann fortsätt på finslipningen kommer att bli great sommarlåt! :D


h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Johan för pålitlig fb som alltid. Visst, skall tajtas upp och sång skall på. Kul att den väcker sommarfeeling var liksom tanken bakom, åtminstone en av dem.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Jättefin låt. Som den är, dvs utan sång, skulle den kunna ingå i soundtracket till skärgårdsdoktorn :)

Jag tycker att gitarren räcker gott som rytm. Skitsnyggt spelat förresten!
blargh


DåligtGehör

  • Gäst
Upplever det inte själva idéen som slätstruken och inte heller som den presenteras nu. Man kan naturligtvis tjusa till den och göra den mer banal, men den kan likväl målas i mörkare färger vilket den klart håller för.

Det är riktigt snyggt hur du "bryter" vissa mer "lättlyssnade" partier och övergår i mer oväntade och ovanligare melodiska/harmoniska lösningar. Av någon anledning så tänker jag på My Song plattan (Keith Jarrett).

Håller med HM om bas & trummor (gärna vispar). Skulle jag gärna höra den inkludera stråkkvartett alternativt bara en cello. Ett arr som inte tar fram det tjusiga utan de mörka stråken. (Svårt att realisera dock).

Det här kan bli riktigt bra!
« Senast ändrad: 17.04.2007, 23:51:19 by DåligtGehör »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
länken funkar inte för mig....
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Funkar mycket bra som låtidé, ja även som instrumental låt. Trummor vore överflödigt du har så bra rytm i gitarrkompet som annars kunde gå förlorat. Som det nu är är det behaglig illustrutionsmusik till filmbilder och man kan med fördel lägga till melodispel på akustiska gitarren. Lägger du till en sångmelodi blir det något annat, då ska ju kompet träda i bakgrunden och följa sången. Jag följer med spänning din fortsättning.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fidden: Kul att du gillar den. Jag tycker också om Stefan Nilssons låtar.
DåligtGehör: Tack för målande analys som alltid. Kul att tonartsbytena verkar funka och att du tror på själva idén, trots svajigt spel. Jarrett gillar jag verkligen men inte säker på att jag hört My Song-plattan. Tassande vispar kan nog funka liksom stråkinstrument.
91:an: Tror också pianot kan skippas till förmån för en gitarr till. Tanken är ju sång (vers-refr-vers-refr-stick-refr) och då måste kompet ändå bli annorlunda som du också påpekar.
Emulator :Har tyvärr ingen annan lagringsplats än Sound Click just nu. Förmodligen är duin dator rustad till tänderna mot virus, intrång, popups osv och då går nog inte SC-spelaren igång. Låten ligger även på MY Space: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=134764795
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Snyggt spelat som attan equality! :) Riktigt skön låt skulle säkert passa sång till nån flöjt kanske som en annan är svag för. :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
SYNTH: Kul att du gillar detta. Tanken är att den skall bli ganska traditionellt uppbyggd med sång (vers-vers-refr, vers-refr-stick refr) och håller på med texten just nu. Hoppas på hjälp från några kompisar. En instrumentalversion är väl inte heller uteslutet och kan mycket väl tänka mig flöjt där bara att de midiflöjtarna jag har låter bara "nästan" och då kan man lika gärna låta bli. Nåväl detta var mest för att få hjälp med synpunkter på låtidén och det har jag fått. Tack alla!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
vill hjälpa med text :)  :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
vill hjälpa med text :)  :wub:

Bussigt!  :D Jag testar ett tag, kör jag fast kommer pm som ett brev på posten.
« Senast ändrad: 21.04.2007, 23:55:15 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves