Oj vad mycket kommentarer. Ursäkta semestern.....
Snabbkommentar:
Trots att det bär mig emot att säga det: lite reverb på trummorna? 
Hmike ligger lite högt o volym, men jäklar vilken bra sån micke! grymt! Du sjunger så jäklar bra även utanför bluesgenren, bra bra. Nåt uttalsgrej jag hörde nånstans, men vafanken, vi är ju svenskar så 
Gitarrsolot på slutet tycker jag är riktigt bra spelat, men skulle vilja ha ett lite mer köttigt gitarrljud, lite mer still got da blues ?
hej hepp.
Jag "övertalade" Hmike om att sjunga i ursprungstonarten trots att den egentligen låg lite högt för honom. Tycker också det blev superbra.
Noterar mixsynpunkterna.
Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
Sticket där blev lite halvknasigt med tre ackord som går runt och hittar hem till slut. Fick anpassa melodin efter det och tycker det blev rätt kul.
Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
Jag kan bara hålla med här..otroligt bra sång Micael
Vilken skön känsla du fick in här, ytterst behagligt att lyssna..men även till resten då.
En kanon-låt som nu känns helt komplett 
Tackar!!
/Maria
Tack så mycket.
Inte illa! Gillar den nya versionen, den har lyft på många plan. Trummorna låter bättre, bättre mix och helhet tycker jag spontant utan att ha lyssnat på den första rakt igenom. Micke sjunger bra med, låten passar rösten.
Snygga gitarrsolon, dock känner jag att ljudet är lite vasst. Vill ha lite varmare och lite snällare ljud i denna låt. Lite mindre diskant är en början.
Trumslagaren stannar upp i slutet på ett taktslag, känns lite konstigt?
Håller helt med om att ljudet är lite vasst. Dessutom lackade jag ur efter att ha gjort typ 50 tagningar på solot utan att bli nöjd och spelade nästan bara övertoner.
Kanske lite överdrivet hör jag nu. Tror att jag kanske "tar ut" solot och spelar om det mer behärskat. Ska pilla in trumslaget som saknas också. Uppmärksamt må jag säga.
Lyssnat i bilen Stefan.
Basen har ett enormt tryck i registret runt 50-100hz..Vill du så kan du skära bort lite där,min Clarion fick jobba hårt 
Annars - kanon!
Mike
Så att jag lagt en eq på mastern och boostad i basen. Skumt. Tar bort den.
Skön låt Wernis, sången fick ett lyft där, inte för att din sång var dålig direkt men men, Mike sjunger ju väldigt bra 
Hade föredragit ett gurasolo med lite mjukare sound och mindre antalet övertoner men det var inte dåligt.
4 av 5 KR-reglar.
Tack för feedback. Se svaret till Freddy.
Trummorna svänger dåligt och har ett lite felaktigt ljud, gillar inte det religiösa "Per Hallin" pianoljudet heller.
Men sången verkar outömmligt stark...schysst låt och vansinnigt intressant gitarrspel.
En bra helhet...ska lyssna fler gånger och lyssna på mer av Wernborg
Rock on!
/aROCKER
Tackar.
Per Hallin. Hihihi.
Jag som tyckte jag fått till trummorna med alla små spökvirval och fills med nya Nanopaden. Hmmm.
Kul att gitarr och sång går hem. Ja, här finns mycket att lyssna på, och missa inte Chrome när du ändå är igång.
Härlig låt med suveränt bra sång av HM! Tycker låten tappar lite i "verserna", t.ex avsnittet 58-80 sek. Harmoniföljderna där är lite "stela", tycker jag. Fantastiskt bra gitarrsolon, framför allt i sticket! Pianot och trummorna låter också fint, kanske att trummorna ligger lite högt. Som sagt, kanoninsatser på sång och gitarr, men tycker låten kunde utvecklas lite i ovan nämnda avsnitt.
Tack för lyssning. Tyvärr får du inte gehör för några synpunkter denna gång. Hehehe.
Versmelodins inledning känns igen från "När vi gräver guld i USA", bra eller dåligt vad vet jag?! hmmphzz
Angående trummorna låter de bra, men är inte säker på att jag gillar den raka hihatten i verserna, har du/ni testat med swing/shufflekomp på den?
Bra mix och sångprestation (om än lite tydlig copy paste på refrängerna? eller så sjunger du väldigt lika dant
).
/Jon
Inte versen tror jag du menar utan refrängen. Faktiskt så bytte jag ett ackord från dur till moll i där för att det inte skulle bli för uppenbart. Bra idé om shufflehihat. Det får jag testa.
Tjabba igen Stefan.
Lyssnat rätt mycket på mixen..Trummorna ligger lite högt i ljudbilden,som nån föregående också tyckte. Sen "oooar" det rätt rejält i det lågfrekventa(basen),det senare en masteringsfråga men drumsen måste ned lite för en perfekt mix..
Sen har jag lite mer funderingar,men jag drar ett mail då jag har mer tid..lite stressigt nu..alldeles för fint väder för att sitta i studion..Har massa gäster att underhålla 
Tackar alla för att ni gillade min sångprestation på Stefans låt.
Mike
Låg en del skräp på gitarrsolot som basade till den här och där. Borta i nästa mix.
Jag gillar det. Speciellt HMs sång och uttryck
känns välproddat och kompositionen funkar för att förmedla detta uttryck:
Tack.
Mja. HM sjunger skitbra på alla sätt och vis MEN låten går från ngt som faktiskt sticker ut på ett skönt och lite naivt avigt sätt till slick tråksoul med fet svensk frikyrkostämpel och känsla av program som "Sången är Din". Sedan kan man väl vända på det och säga att samma låt når ut till olika läger iom varianterna....Wernis, i sammanhanget, lite valpigare uttryck och mer hjärtskärande desperation i frågeställningen om han verkligen kommer att hitta någon som "henne eller honom".... igen....känns mer på riktigt...och mer angeläget.
Mer än väl habilt utfört som hantverk betraktat dock.
Oj. Två parallella versioner då kanske. Ja, jag försökte ju få fram det uttrycket i min version. Kul att det hördes.