Forum > Färdiga produktioner

Someone like you

<< < (12/13) > >>

equality:
Oj vad schnyggt! Lyssnar i ett par hyffsade lurar. Pianot väldigt långt ut till vänster.  Inte testat själv men läste nånstans att man kan "släppa ut" lite delay till andra sidan (höger i detta fall då) för få ihop det lite. Ja, det var väl det enda negativa jag kan komma på. Tur jag lyssnade i lurar, hade inte hörts i högtalare.  :P Så snyggt när fraserna landar på maj7:orna, Mickes sång och första gitarrsolot med samtidigt stick, stompet... världklass skrev någon. Jag håller tusan i mig med om det. Förkortad version till radion?

Emulator:
Håller med cykeln om krut.

Tycker den är skitbra denna. men tja. jag har..öhm. känlan att den kunde ha en lite annan kostym.

ber att få återkomme i ämnet.

Bra sång Hmike -bästa ickebluesen du gjort :D

Prodden och mixen är snygg, men det va det där med kostymen.

bra boys :)

PS. Snyggt gitarrsolo!

jonnerstone:
Det här låter riktigt bra. Är ju inte i den här musikstilen jag brukar tillbringa mina dar, men jag får lite Joe Cocker vibbar. Allt är oerhört skickligt utfört, både musik och sång. Tycker kanske att det är nån körstämma  på "will you" ,"ever" prylarna som sticker iväg lite, känns lixom inte riktigt hundra. Sen är pianot och gitarren för hårt pannade, känns inte som dom spelar ihop. Lyssnar man i lurar så kommer jag på mig själv att tippa huvudet åt höger och vänster för att lixom skaka ihop instrumenten lite mer mot mitten, vet inte vilket jag ska lyssna på och då försvinner fokus från själva låten och ert excellenta framförande. Tror även låten kommer få liiiite mer tyngd om ni drar dom lite mer mot mitten....inte helt förstås men så att dom möts lite mer och spelar ihop.

Skitbra helt enkelt!!

Micke

Harmonica mike:
OJ!

Här har det ramlat in kommentarer.Och eftersom inte Wernis svarar så svarar jag generellt på vad som skrivits om min sång på denna:

Först och främst till Johan:
Steffo har lirat och skrivit låten,mina kavalifikationer instrument mässigt platsar inte i detta gäng - ja möjligen munspelet och flöjten då  :D

När jag ser vad som skrivs om min sång på denna så blir jag lite rörd,det är fina ord.
Jag är baryton av naturen och huserar runt/ovanför gigant oktaven mellan varven - efter upp sjungning.Därifrån och upp till detta register är det flera oktaver,så jag fick klämma i från tårna för att nå de högsta tonerna.Den som lyssnar noggrant hör att jag tappar tonen på några av slutfraserna,inte så konstigt med tanke på höjden på denna..
Men jag gjorde mitt bästa,och efter lite styrning från Stefan blev slutresultatet bra.

Stort tack till alla som kommenterat min pipa,min själ lyser och strålar över er.

Micael

MaxB:
Skibra! Jag har inte hört den här på ett tag men det här låter riktigt riktigt bra!
Sköna körer bakom HM.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion