Forum > Färdiga produktioner
Someone like you
Harmonica mike:
Eq å mr thomp:
En ära för mig att få sjunga på denna låt,gillade den helskarpt från första stund.Kul att ni tycker att det funkar.Några svengelska prylar dock,,men för att inte känslan skulle gå förlorad så kom vi överens om att släppa igenom det.
Läste en klurig kommentar här en gång i våras: Hur hade det låtit om Bob Marley hade haft perfekt US accent? Skämtade lite där men ni fattar säkert,det är känslan det hänger på och här är jag inte långt borta :)
Steffo:
Mixen: Kalas(drar ut en verre för lyssning i bilen,återkommer om jag hör nåt mysko.Snudd på radio klart!
Snyggt in mixad sång,och gurasolot mot slutet(övertonerna :wub:)..ja då reste sig nackhåren på denna slitna bluesvarg.Hur grymt som helst.
Thanx man för att jag fick sjunga på denna,kanon nöjd med egen insats och mixen av min pipa.
Mvh
Micael
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 13.07.2009, 11:18:40 ---Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Jag kan bara hålla med här..otroligt bra sång Micael :P Vilken skön känsla du fick in här, ytterst behagligt att lyssna..men även till resten då.
En kanon-låt som nu känns helt komplett :D
Tackar!!
/Maria
freddy:
Inte illa! Gillar den nya versionen, den har lyft på många plan. Trummorna låter bättre, bättre mix och helhet tycker jag spontant utan att ha lyssnat på den första rakt igenom. Micke sjunger bra med, låten passar rösten.
Snygga gitarrsolon, dock känner jag att ljudet är lite vasst. Vill ha lite varmare och lite snällare ljud i denna låt. Lite mindre diskant är en början.
Trumslagaren stannar upp i slutet på ett taktslag, känns lite konstigt?
Emulator:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.07.2009, 12:10:25 ---
Läste en klurig kommentar här en gång i våras: Hur hade det låtit om Bob Marley hade haft perfekt US accent? Skämtade lite där men ni fattar säkert,det är känslan det hänger på och här är jag inte långt borta :)
--- Slut citat ---
Håller absolut med! Är det då här bra i övrigt så kan småsaker slinka med. Dessutom så bor vi ju i sverigem, och har svenska som modersmål :D sketabra som sagt :)
Harmonica mike:
Lyssnat i bilen Stefan.
Basen har ett enormt tryck i registret runt 50-100hz..Vill du så kan du skära bort lite där,min Clarion fick jobba hårt :)
Annars - kanon!
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida