Kontrollrummet

Someone like you

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Someone like you
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3 320 kbps

Lite av ett körexperiment. Massor av sång på denna. Och lite gitarr och piano. En och annan trumma.
Såga på...

VERSION 3 Uppdaterad med nytt solo och ny mix mm.

* Har bytt ut solot mellan sista refrängerna till ett något mer genomtänkt solo. Det blev nog lite väl mycket övertoner i det förra.
* Har också lagt till lite solo i outrot.
* Fixat sångnivåer
* Skurit i basregistret ordentligt.
* Lagt ett reverb på mastern för att knyta ihop säcken??
* Lagt till några bastoner där jag glömt spela tidigare.  :wacko:
* Sänkt trummorna överlagt och virveln i synnerhet.

VERSION 2 med Harmonica Mike på sång:


LÅTNAMN: Nothing stays the same
ARTIST/GRUPP: W
GENRE: Gubbrock
LÅTLÄNGD: 4,51
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3 320 kbit/s

************************************************************

Ny version den 2010-09-10

Helt omgjord, med en helt annat känsla i låten tror jag. Denna gång mer åt rockhållet är kyrkohållet förhoppningsvis.
Lite annat gitarrarr, samt en mer rörlig bas spelad på elbas.

************************************************************

En låt som jag till en början var nöjd med då jag trodde det var en poplåt. Sen intog gubbrockstrollet mig och övertalade mig att skrota låten. Texten (som jag fick hjälp med av Emu) var jag dock väldigt nöjd med så jag gjorde en ny Chrome-låt av den. (Changes, som är på semester i Uppsala. Ser säkert dagens ljus snart)

Nu lyssnade jag på låten igen och tyckte kanske att det var något överilad att skrota den. Så nu har jag två låtar med samma text.  :wacko:

Well. Såga på.

« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:18:01 by Wernborg »


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Skitsnyggt ju:) Lite svajig sångmix kanske men överlag bra. Snygg låt:)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Litet rart stycke. Titeln fick mig att tro det skulle bli en låt som Van Morrison sjunger men nej då.

Stämmorna skulle tjäna på att sjungas unisont. De låter roliga, lite som tidig Bowie.
Kul lek!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skitsnyggt ju:) Lite svajig sångmix kanske men överlag bra. Snygg låt:)
Tackar. Ja, jag vet inte om sångsoundet på versen var så himla lyckat nej....

Litet rart stycke. Titeln fick mig att tro det skulle bli en låt som Van Morrison sjunger men nej då.

Stämmorna skulle tjäna på att sjungas unisont. De låter roliga, lite som tidig Bowie.
Kul lek!
Rart stycke. Är det bra eller dåligt?  :lol:
Vilken del av låten tänkte du på gällande unison sång v/s stämsång?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låten är skitbra men jag tror att du döljer en hel del som borde fram - ska lyssna i lurar nu,
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok trevlig låt men tycker att det burkade ljudet på röst 2 och 4 är för mycket burkat. Sedan anar man ju en kör men du släpper inte fram den. Pianot är genomskickligt gitarren förstås likaså.
Mina 50 cent
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Pop var det här ja!

Mycket stämmor och körinslag kan ibland göra låten, tycker det ger en extra dimension helt klart. Även i denna. Tycker nog du kan släppa fram kören lite mer. Låter lite konstigt när man hör vissa ord sticka fram i kören bara. Hela intrycket blir lite spretigt. Lyft fram tycker jag.

Skön glattig låt som får mig att tänka på Elton John faktiskt. Refrängmelodin påminner om något han gjort va?

Gillar annars den något skitig ljudbilden. Funkar för mig! 

 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Du lyckas ju med allt du företar dig! Kul med alla dessa strängar...
Lite Elton John-/Supertramp-vibes  men ändå eget och sköna broderier på maj-7:orna.
Gillar allt utom telefonfiltret på sångrösten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Fin låt...och jag fick samma vibbar som resten av lyssnarna :)

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Riktigt bra pop-låt med tillräckligt med skit i för att den ska kännas rätt
gillar trummorna mucho!
Behöver väl inte tjata om piano och guitaren
Det finns mycket löften i sång och kör men de är kanske inte riktigt hemma än.
Tycker också att det finns en liten dos Bowie i koket
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Känndes lite som Bowie där ett tag. Tycker att arrangemanget är snyggt, men fattar nog inte riktigt tycke för den där hiphoptrumloopen. Tycker att det är väldigt, väldigt vackra harmonier i pianot.
Sedan skulle jag kanske föröka få sången lite mer närvarande. Låter så panorerat att det är svårt att fokuser öronen Skulle inte leadsången ligga lite mer mot mitten?
Annars roligt bra och intressant. Snygga gitarrer också - men det hade man väntat sig  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Litet rart stycke. Titeln fick mig att tro det skulle bli en låt som Van Morrison sjunger men nej då.

Stämmorna skulle tjäna på att sjungas unisont. De låter roliga, lite som tidig Bowie.
Kul lek!
Rart stycke. Är det bra eller dåligt?  :lol:
Vilken del av låten tänkte du på gällande unison sång v/s stämsång?

Då jag säger "Litet rart stycke" är det inga överord men ett gott betyg!  :D
Van Morrison - Someone like you:
&feature=related

Körer / unisont
1.24 "..forgive me"   
1.25     "..give me"

3.25 "...make aaaaaallllllll" (två sjunger si)
3.25 "...make all"             (en sjunger så)

Mycket trevlig sång och jag gillar sångprodden. En effektiv catchig melodi (som man troligen hört förr).
En härlig låt med ett härligt piano!
« Senast ändrad: 23.02.2009, 16:44:52 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
En skön låt är det, känns som om det fattas nåt i arret men jag kan inte säga vad.. nån instrumentering på nåt sätt. Undrar varför du lagt dina två sångspår så långt ifrån varandra, det blir som om du klonat dig själv och står och sjunger med dig själv. Lägg leaden i mitten och låt den andra ligga som en dubb lite bakom med lite mer reverb så blir det ju skitsnyggt tror jag. Snygga körer som är för torra tycker jag. Det blir inget flyt i dom liksom. Om du förstår hur jag menar.
Anade aaa-kör där bakom också, snyggt. Telefonrösten, mja.. förstår idén, men nej jag tyckte inte den funkade. Ja det var väl det jag hade att bidra med för tillfället  :) En skön låt som sagt, jag gillade den!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fin liten pärla.
Jag antar att du skall jobba på sången lite eller?
Antar jag också.

Ok trevlig låt men tycker att det burkade ljudet på röst 2 och 4 är för mycket burkat. Sedan anar man ju en kör men du släpper inte fram den. Pianot är genomskickligt gitarren förstås likaså.
Mina 50 cent
Eko
I sångmixen finns mycket att önska.  Ska klämma in dom i samma rum.

Pop var det här ja!

Mycket stämmor och körinslag kan ibland göra låten, tycker det ger en extra dimension helt klart. Även i denna. Tycker nog du kan släppa fram kören lite mer. Låter lite konstigt när man hör vissa ord sticka fram i kören bara. Hela intrycket blir lite spretigt. Lyft fram tycker jag.

Skön glattig låt som får mig att tänka på Elton John faktiskt. Refrängmelodin påminner om något han gjort va?

Gillar annars den något skitig ljudbilden. Funkar för mig! 

 
Kören på bryggan inför refrängen följer ju inte med leaden hela vägen så det är nog därför som du uppfattar det som att vissa ord är starkare. Jag vill nog ha det så. Har ingen koll på Elton John direkt, men det är ju en hyfsat standardackordföljd så det finns säkert likheter.


Du lyckas ju med allt du företar dig! Kul med alla dessa strängar...
Lite Elton John-/Supertramp-vibes  men ändå eget och sköna broderier på maj-7:orna.
Gillar allt utom telefonfiltret på sångrösten.
Tack ska han ha. Telefonrösten åker i nästa mix.

Fin låt...och jag fick samma vibbar som resten av lyssnarna :)
Tack.

Riktigt bra pop-låt med tillräckligt med skit i för att den ska kännas rätt
gillar trummorna mucho!
Behöver väl inte tjata om piano och guitaren
Det finns mycket löften i sång och kör men de är kanske inte riktigt hemma än.
Tycker också att det finns en liten dos Bowie i koket
Härligt. Tack.

Känndes lite som Bowie där ett tag. Tycker att arrangemanget är snyggt, men fattar nog inte riktigt tycke för den där hiphoptrumloopen. Tycker att det är väldigt, väldigt vackra harmonier i pianot.
Sedan skulle jag kanske föröka få sången lite mer närvarande. Låter så panorerat att det är svårt att fokuser öronen Skulle inte leadsången ligga lite mer mot mitten?
Annars roligt bra och intressant. Snygga gitarrer också - men det hade man väntat sig  :)
Leadsången består av två likadana spår. Dubbat alltså. Ska klämma in dom mot mittenn.
Bowie  :wub:

Körer / unisont
1.24 "..forgive me"   
1.25     "..give me"

3.25 "...make aaaaaallllllll" (två sjunger si)
3.25 "...make all"             (en sjunger så)

Mycket trevlig sång och jag gillar sångprodden. En effektiv catchig melodi (som man troligen hört förr).
En härlig låt med ett härligt piano!

Ang. tidsmarkeringarna där så kommer det förbli som jag gjord det. Det hör till arret. Kören kommer in på ettan och är kort. Kul att du noterade även om jag inte kommer ändra det. Tack för feedback.

En skön låt är det, känns som om det fattas nåt i arret men jag kan inte säga vad.. nån instrumentering på nåt sätt. Undrar varför du lagt dina två sångspår så långt ifrån varandra, det blir som om du klonat dig själv och står och sjunger med dig själv. Lägg leaden i mitten och låt den andra ligga som en dubb lite bakom med lite mer reverb så blir det ju skitsnyggt tror jag. Snygga körer som är för torra tycker jag. Det blir inget flyt i dom liksom. Om du förstår hur jag menar.
Anade aaa-kör där bakom också, snyggt. Telefonrösten, mja.. förstår idén, men nej jag tyckte inte den funkade. Ja det var väl det jag hade att bidra med för tillfället  :) En skön låt som sagt, jag gillade den!
Känns som alla är rörande överens ang. sångmixen i alla fall.  :lol: Du har rätt i alla synpunkter.




Tack för bra feedback. Back to work.

 :wub:


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjou
Jag vet inte varför men jog kommer att tänka på 10CC...

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Lyssnar på denna och gillar stämmorna,förutom telefonrösten, känns nasal i det här sammanhanget tycker jag.
Snygg melodi och instrumenten behärskar du ju minituöst, ingen är förvånad :P

Känner som Spacetrucker, finns lite 10cc-vibbar..kanske lite Sparks oxå, brittiskt låter det i alla fall.

Gillar!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Stefan.

Bra låt och snyggt lirat som alltid,det låter klart i mina öron musikaliskt - men inte sång mässigt.Här gör sig inte din röst.Lyssnade på denna för flera dagar sedan och visste inte riktigt vad jag skulle skriva om sången..Du har satt en bra styrning för hur det skall låta,och texten flyter snyggt i arret.Men en sångare med rätt pondus/tryck/känsla - då..

På förslag:Låt någon med soul feeling komma till tals på denna.Jag tror det skulle lyfta flera kilometer med rätt sångare/sångerska.

Låten är bra så ge den en chans till med en annan röst.Jag har inget emot att testa,för att ge dig en inblick i hur man skulle kunna göra sångmässigt - sen om du köper det är en annan fråga..Men jag testar gärna som sagt.

Mvh
Micael


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tycker det låter som ett bidrag från Melodiefestivalen nångång på 70-talet, kanske med Ted Gärdestad. Fast med lite hiphop komp, nedstämda trummor, är det väl?
Dom här markeringarna känns lite för tunga före refr. Jag hade också velat haft utan det som låter som marracas under det partiet, och på en del andra ställen också, lite mera luft alltså.
10cc - noway!
Telefonröst med reverb, vet inte, ska det va nån ska den nog vara mycket instängd.
vad jag gillar är sången + gitarren. Kompet borde varieras mer. Låten är faktiskt ganska klistrig!
Men va fan, slipa på vet ja
Alltså ideén moderna hiphop(rytmen)+Gärdestad(melodien) skulle kunna bli nåt


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Vacker låt!

Riktigt snygga melodier och gitarrerna och pianot är suveränt spelade. Lite tveksam till telefonrösten jag också men i övrigt tycker jag mixen sitter fint :)

Bra jobb!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjou
Jag vet inte varför men jog kommer att tänka på 10CC...

Krister
Vet inte heller...  :lol:

Lyssnar på denna och gillar stämmorna,förutom telefonrösten, känns nasal i det här sammanhanget tycker jag.
Snygg melodi och instrumenten behärskar du ju minituöst, ingen är förvånad :P

Känner som Spacetrucker, finns lite 10cc-vibbar..kanske lite Sparks oxå, brittiskt låter det i alla fall.

Gillar!

/Marr
Telefonröster åker all världens väg i nästa mix.
Tackar.

Hej Stefan.

Bra låt och snyggt lirat som alltid,det låter klart i mina öron musikaliskt - men inte sång mässigt.Här gör sig inte din röst.Lyssnade på denna för flera dagar sedan och visste inte riktigt vad jag skulle skriva om sången..Du har satt en bra styrning för hur det skall låta,och texten flyter snyggt i arret.Men en sångare med rätt pondus/tryck/känsla - då..

På förslag:Låt någon med soul feeling komma till tals på denna.Jag tror det skulle lyfta flera kilometer med rätt sångare/sångerska.

Låten är bra så ge den en chans till med en annan röst.Jag har inget emot att testa,för att ge dig en inblick i hur man skulle kunna göra sångmässigt - sen om du köper det är en annan fråga..Men jag testar gärna som sagt.

Mvh
Micael
Rätt pondus säger du.  :lol: Nja, detta är nog inte en soullåt i min värld. Mer brittisk gammal pop som Marre var inne på. Därmed inte sagt att jag sjunger bättre än dig.  ;) Du får gärna testa en version så kanske jag ändrar mig ang. soul eller inte.  :D Släng i väg ett pm till mig ifall du fortfarande vill sjunga en vända.

Tycker det låter som ett bidrag från Melodiefestivalen nångång på 70-talet, kanske med Ted Gärdestad. Fast med lite hiphop komp, nedstämda trummor, är det väl?
Dom här markeringarna känns lite för tunga före refr. Jag hade också velat haft utan det som låter som marracas under det partiet, och på en del andra ställen också, lite mera luft alltså.
10cc - noway!
Telefonröst med reverb, vet inte, ska det va nån ska den nog vara mycket instängd.
vad jag gillar är sången + gitarren. Kompet borde varieras mer. Låten är faktiskt ganska klistrig!
Men va fan, slipa på vet ja
Alltså ideén moderna hiphop(rytmen)+Gärdestad(melodien) skulle kunna bli nåt
70-tal är det nog på nåt sätt ja.
Jag ska absolut slipa vidare. Telefonrösten ja.... Nix. No more.

Vacker låt!

Riktigt snygga melodier och gitarrerna och pianot är suveränt spelade. Lite tveksam till telefonrösten jag också men i övrigt tycker jag mixen sitter fint :)

Bra jobb!
Tack så mycket.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernis!
Detta är en lyckad låt, förutom telephonevoicen som jag dock förstod att kommer att avlägnas. ;)

Delaljer:
- onödigt att ha trummorna naket "trampande" in i intron
- sången känns lite överdriven vid 3:14-3:31

+ bästa catchen tycker jag hittar i parten 3:54-4:11 "will i  ever fall in love again with someone like you" när basegången och melodin hittar varann! SNYGGT. kunn de upprepas en gång til på slutet utan trummor och med sakta stannde takt.

Sången o stämmorna e bra bara dom lite tajtas till.

Gillar ju detta,  work on mannen!

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Fast jag gillade den doubletrackade, superpanorerade sången förstås, påminner ju inte så lite om 70-talsideal. Feta trummor och gitarrer. Pianot som svävar ut över hela ljudbilden gillar jag också. Sången håller väl inte riktigt samma höga klass, saknar framför allt brittiskt eller amerikanskt uttal. Körerna låter bra, men kunde ha varit lite maffigare.
DON'T PANIC


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjou Wernis!
Detta är en lyckad låt, förutom telephonevoicen som jag dock förstod att kommer att avlägnas. ;)

Delaljer:
- onödigt att ha trummorna naket "trampande" in i intron
- sången känns lite överdriven vid 3:14-3:31

+ bästa catchen tycker jag hittar i parten 3:54-4:11 "will i  ever fall in love again with someone like you" när basegången och melodin hittar varann! SNYGGT. kunn de upprepas en gång til på slutet utan trummor och med sakta stannde takt.

Sången o stämmorna e bra bara dom lite tajtas till.

Gillar ju detta,  work on mannen!

h.  johan
Kul att du diggar. Ny version med Hmike nu längst upp.

Fast jag gillade den doubletrackade, superpanorerade sången förstås, påminner ju inte så lite om 70-talsideal. Feta trummor och gitarrer. Pianot som svävar ut över hela ljudbilden gillar jag också. Sången håller väl inte riktigt samma höga klass, saknar framför allt brittiskt eller amerikanskt uttal. Körerna låter bra, men kunde ha varit lite maffigare.
Tackar. Ny verre där jag är som bortblåst från leadsången. Lägst upp.



Ny version längst upp i tråden....


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snabbkommentar:

Trots att det bär mig emot att säga det: lite reverb på trummorna?  :blink:

Hmike ligger lite högt o volym, men jäklar vilken bra sån micke! grymt! Du sjunger så jäklar bra även utanför bluesgenren, bra bra. Nåt uttalsgrej jag hörde nånstans, men vafanken, vi är ju svenskar så :D

Gitarrsolot på slutet tycker jag är riktigt bra spelat, men skulle vilja ha ett lite mer köttigt gitarrljud, lite mer still got da blues ?

hej hepp.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Eq å mr thomp:

En ära för mig att få sjunga på denna låt,gillade den helskarpt från första stund.Kul att ni tycker att det funkar.Några svengelska prylar dock,,men för att inte känslan skulle gå förlorad så kom vi överens om att släppa igenom det.
Läste en klurig kommentar här en gång i våras: Hur hade det låtit om Bob Marley hade haft perfekt US accent? Skämtade lite där men ni fattar säkert,det är känslan det hänger på och här är jag inte långt borta   :)

Steffo:

Mixen: Kalas(drar ut en verre för lyssning i bilen,återkommer om jag hör nåt mysko.Snudd på radio klart!
Snyggt in mixad sång,och gurasolot mot slutet(övertonerna  :wub:)..ja då reste sig nackhåren på denna slitna bluesvarg.Hur grymt som helst.

Thanx man för att jag fick sjunga på denna,kanon nöjd med egen insats och mixen av min pipa.

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!

Jag kan bara hålla med här..otroligt bra sång Micael :P Vilken skön känsla du fick in här, ytterst behagligt att lyssna..men även till resten då.
En kanon-låt som nu känns helt komplett :D

Tackar!!

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
Inte illa! Gillar den nya versionen, den har lyft på många plan. Trummorna låter bättre, bättre mix och helhet tycker jag spontant utan att ha lyssnat på den första rakt igenom. Micke sjunger bra med, låten passar rösten.

Snygga gitarrsolon, dock känner jag att ljudet är lite vasst. Vill ha lite varmare och lite snällare ljud i denna låt. Lite mindre diskant är en början.

Trumslagaren stannar upp i slutet på ett taktslag, känns lite konstigt?




Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Läste en klurig kommentar här en gång i våras: Hur hade det låtit om Bob Marley hade haft perfekt US accent? Skämtade lite där men ni fattar säkert,det är känslan det hänger på och här är jag inte långt borta   :)


Håller absolut med! Är det då här bra i övrigt så kan småsaker slinka med. Dessutom så bor vi ju i sverigem, och har svenska som modersmål :D  sketabra som sagt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnat i bilen Stefan.

Basen har ett enormt tryck i registret runt 50-100hz..Vill du så kan du skära bort lite där,min Clarion fick jobba hårt  :)

Annars - kanon!

Mike


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Skön låt Wernis, sången fick ett lyft där, inte för att din sång var dålig direkt men men, Mike sjunger ju väldigt bra :)
Hade föredragit ett gurasolo med lite mjukare sound och mindre antalet övertoner men det var inte dåligt.
4 av 5 KR-reglar.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Trummorna svänger dåligt och har ett lite felaktigt ljud, gillar inte det religiösa "Per Hallin" pianoljudet heller.
Men sången verkar outömmligt stark...schysst låt och vansinnigt intressant gitarrspel.

En bra helhet...ska lyssna fler gånger och lyssna på mer av Wernborg
Rock on!

/aROCKER


asti

  • Gäst
Härlig låt med suveränt bra sång av HM! Tycker låten tappar lite i "verserna", t.ex avsnittet 58-80 sek. Harmoniföljderna där är lite "stela", tycker jag. Fantastiskt bra gitarrsolon, framför allt i sticket! Pianot och trummorna låter också fint, kanske att trummorna ligger lite högt. Som sagt, kanoninsatser på sång och gitarr, men tycker låten kunde utvecklas lite i ovan nämnda avsnitt.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Versmelodins inledning känns igen från "När vi gräver guld i USA", bra eller dåligt vad vet jag?! hmmphzz

Angående trummorna låter de bra, men är inte säker på att jag gillar den raka hihatten i verserna, har du/ni testat med swing/shufflekomp på den?

Bra mix och sångprestation (om än lite tydlig copy paste på refrängerna? eller så sjunger du väldigt lika dant :)).

/Jon
« Senast ändrad: 14.07.2009, 11:24:03 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba igen Stefan.

Lyssnat rätt mycket på mixen..Trummorna ligger lite högt i ljudbilden,som nån föregående också tyckte. Sen "oooar" det rätt rejält i det lågfrekventa(basen),det senare en masteringsfråga men drumsen måste ned lite för en perfekt mix..

Sen har jag lite mer funderingar,men jag drar ett mail då jag har mer tid..lite stressigt nu..alldeles för fint väder för att sitta i studion..Har massa gäster att underhålla  :)

Tackar alla för att ni gillade min sångprestation på Stefans låt.

Mike