Kontrollrummet

En ny halvfärdig skapelse (om ens det...)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
LÅTNAMN: Inget än
ARTIST/GRUPP: Tobias Widlund
GENRE: Jaa, du... Instrumentalt i alla fall.
KOMPOSITÖR: Tobias Widlund
PRODUCENT: Vad är det?
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jaa, här är mitt första musikaliska alster att läggas upp här... Jag skulle gärna vilja ha synpunkter på den. Den är inte klar än. Den är inte ens i alfastadiet och är inte mixad eller något sådant. Jag är även rätt nybörjare på detta.

http://download.yousendit.com/8DDA8DD837FEB779


Utloggad tsmalmbe

Haha, vad najs. Gillar framförallt då Jan Hammer stiger in på scenen kring 1:43. Gillar inte kluck-kluck-kluck -melodin alls.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jovisst...
Lite österländskt men samtidigt lite spanskt intro. Kastanjetterna som lixom räknar igång låten e kanske lite onödiga. Rytmavdelningen funkar annars bra, sounden bör kanske funderas på senare. Och så låter det som om du har tänkt dra på med lite häftigare grejer på slutet, kanske :) fä se...

Mycket personligt grepp, håll fast vid det o jobba vidare! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Tja,

Den här var orginell, man får höra alla möjliga stilar här på forumet vilket är ett plus :)

Min favoritdel i låten är det rytmiska "klicktrummorna" runt 1:25, d skulle man kunna dra ut lite på men har förståelse för d iom att den inte är klar än.

Låter sydlänskt och ptja..organiskt.