Kontrollrummet

En ny halvfärdig skapelse (om ens det...)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
LÅTNAMN: Inget än
ARTIST/GRUPP: Tobias Widlund
GENRE: Jaa, du... Instrumentalt i alla fall.
KOMPOSITÖR: Tobias Widlund
PRODUCENT: Vad är det?
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Jaa, här är mitt första musikaliska alster att läggas upp här... Jag skulle gärna vilja ha synpunkter på den. Den är inte klar än. Den är inte ens i alfastadiet och är inte mixad eller något sådant. Jag är även rätt nybörjare på detta.

http://download.yousendit.com/8DDA8DD837FEB779


Utloggad tsmalmbe

Haha, vad najs. Gillar framförallt då Jan Hammer stiger in på scenen kring 1:43. Gillar inte kluck-kluck-kluck -melodin alls.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jovisst...
Lite österländskt men samtidigt lite spanskt intro. Kastanjetterna som lixom räknar igång låten e kanske lite onödiga. Rytmavdelningen funkar annars bra, sounden bör kanske funderas på senare. Och så låter det som om du har tänkt dra på med lite häftigare grejer på slutet, kanske :) fä se...

Mycket personligt grepp, håll fast vid det o jobba vidare! :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Tja,

Den här var orginell, man får höra alla möjliga stilar här på forumet vilket är ett plus :)

Min favoritdel i låten är det rytmiska "klicktrummorna" runt 1:25, d skulle man kunna dra ut lite på men har förståelse för d iom att den inte är klar än.

Låter sydlänskt och ptja..organiskt.
Lite svårt att kommentera mer då jag är helt oinförstådd i den här genrens sound.

Har du spelat allt själv? Typ gitarrerna och tamburinerna å så?

Kör på!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Haha, vad najs. Gillar framförallt då Jan Hammer stiger in på scenen kring 1:43. Gillar inte kluck-kluck-kluck -melodin alls.



Hehe, tackar :). Vem är Jan Hammer?
Kluck-melodin? Menar du cleangitarren i den andra delen?

Jovisst...
Lite österländskt men samtidigt lite spanskt intro. Kastanjetterna som lixom räknar igång låten e kanske lite onödiga. Rytmavdelningen funkar annars bra, sounden bör kanske funderas på senare. Och så låter det som om du har tänkt dra på med lite häftigare grejer på slutet, kanske :) fä se...

Mycket personligt grepp, håll fast vid det o jobba vidare! :)


h.  Johan

Läst och noterat. Sounden var tagna lite hipp som happ för att jag snabbt skulle kunna spela in idén så de ska jag jobbba på senare som du sa. Slutet har jag inte tänkt på än faktiskt men man får ju se vad inspirationen ger^^.

Tack för lyssningen och kommentarerna. :)

Tja,

Den här var orginell, man får höra alla möjliga stilar här på forumet vilket är ett plus :)

Min favoritdel i låten är det rytmiska "klicktrummorna" runt 1:25, d skulle man kunna dra ut lite på men har förståelse för d iom att den inte är klar än.

Låter sydlänskt och ptja..organiskt.
Lite svårt att kommentera mer då jag är helt oinförstådd i den här genrens sound.

Har du spelat allt själv? Typ gitarrerna och tamburinerna å så?

Kör på!

Tackar för det =).

Vad intressant! Då kanske det går att utveckla det där rytmiska utan att det blir tråkigt?

Japp jag spelar allt själv^^. (Dock måste jag erkänna att jag inte är super på de rytmiska instrumenten så de rättade jag till lite digitalt i efterhand.)
Första delen gjorde jag helt akustisk med riktiga instrument bara för att. :P


Utloggad tsmalmbe

Hehe, tackar :). Vem är Jan Hammer?

Jan Hammer kanske är mest känd för Miami Vice.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Härligt Tobias fortsätt att jobba vidare med den gillar stuket på den! B)


Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Härligt Tobias fortsätt att jobba vidare med den gillar stuket på den! B)

Tackar, tackar. ^_^


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra förstalåt! Låter levande och lofin bidrar till det. Nästa steg är väl att få till stereobreddden om du vill...? Allt låter mono
nu. Musiken låter som Andinsk (Sydamerikansk) folkmusik fast på andra instrument (mandolin, elgura, sytnh etc). Jan Hammer lirade också med Jeff Beck va?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Bra förstalåt! Låter levande och lofin bidrar till det. Nästa steg är väl att få till stereobreddden om du vill...? Allt låter mono
nu. Musiken låter som Andinsk (Sydamerikansk) folkmusik fast på andra instrument (mandolin, elgura, sytnh etc). Jan Hammer lirade också med Jeff Beck va?

Joo, jag har tänkt mixa och panorera när hela låtstrukturen är färdig. Tack för lyssningen och kommentaren! :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lite halvknepig att kommentera eftersom den är speciell. gillar hur du blandar klanger, och ja, visst klafsar mr hammer in här o var.

Låten ska du nog fila massvis på, och snygga till allt, sedan har du nåt väldigt orginellt och bra.
jag pysslar själv med låtar som man knappt kan få in i en genre....men kul är det :)


heja!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad zagabar

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
lite halvknepig att kommentera eftersom den är speciell. gillar hur du blandar klanger, och ja, visst klafsar mr hammer in här o var.

Låten ska du nog fila massvis på, och snygga till allt, sedan har du nåt väldigt orginellt och bra.
jag pysslar själv med låtar som man knappt kan få in i en genre....men kul är det :)


heja!

Hehe, tackar^^

Värst vad alla snackade om hammer. Jag har inte ens lyssnat på honom :P.

Joo jag ska arbeta mer med den. Den är bara i embryostadiet än.