Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Det är dig jag vill ha

<< < (3/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 21.02.2009, 15:37:31 ---Skön, avslappad låt. Bra ljud. Fin vissling! Nån gång haltar rymtkompet till annars schysst cajunlir. (Har för mig jag har en sån sampad  -_- :P).

--- Slut citat ---

Tack! Visslingen är en vissling inte så mycket mer. Men den är lite udda som soloinstrument. Här är det så luftigt att den verkar fungera.

Fler har sagt att rytmkompet haltar och jag är medveten om det. Men jag vet inte ... kanske spelar jag om hela eller kanske bara delar av cajon. Tycker om att ta allt i samma tagning.

--- Citat från: equality skrivet 21.02.2009, 15:37:31 ---På tal om pinigheter stod jag på perrongen och sjöng för min särbo en gång på Sthlms Central när hon fyllde 40. Det tyckte HON var pinsamt.  :D

--- Slut citat ---

I know the game

freddy:
MaxyBoyster. Skön musik som kontrast mot mycket annat hårt processat här på KR. Lite lägereld med visslingar och lite lös rytmik. Först tänkte jag faktiskt lite dansband när versen började, sen gick det mer mot någon form av svensk beatles. Inget jag lyssnar på direkt, så ursäkta taffliga referenser :D

Mysig låt som behöver förfinas lite för att komma i den perfekta kostymen, men jag är inte så säker på att det behövs. Det är en hel del charm i detta. Bra jobbat hur som helst.

När kör du Live då? Kanske med ett gäng looppedaler eller liknande? :D

MaxB:

--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2009, 20:02:13 ---MaxyBoyster. Skön musik som kontrast mot mycket annat hårt processat här på KR. Lite lägereld med visslingar och lite lös rytmik. Först tänkte jag faktiskt lite dansband när versen började, sen gick det mer mot någon form av svensk beatles. Inget jag lyssnar på direkt, så ursäkta taffliga referenser :D

Mysig låt som behöver förfinas lite för att komma i den perfekta kostymen, men jag är inte så säker på att det behövs. Det är en hel del charm i detta. Bra jobbat hur som helst.

När kör du Live då? Kanske med ett gäng looppedaler eller liknande? :D

--- Slut citat ---

Klemmé vill ha mej mé, i ett coverband där han é.
Han tror jag skulle trivas på scenen en jag vet inte...
Men som du uttrycker dig låter det faktiskt kul! Tack!

mahan:
Tjou MaxB!
Hon kan ta dig på allvar, har du tänkt på det min vän! ;)
Riktigt känsligt närmande i denna låt, vet ju inte om man vågar såga  ens... men...
- rytmavdelningen låter lite för mycket "hemgjord", eller helt enkelt lite för hårt, volymmässigt.

Thats it!
annars sitter det snyggt, gillas med bra komp o snygg sång! :)

h.  johan

MaxB:

--- Citat från: mahan skrivet 21.02.2009, 23:09:58 ---Tjou MaxB!
Hon kan ta dig på allvar, har du tänkt på det min vän! ;)
Riktigt känsligt närmande i denna låt, vet ju inte om man vågar såga  ens... men...
- rytmavdelningen låter lite för mycket "hemgjord", eller helt enkelt lite för hårt, volymmässigt.
Thats it! annars sitter det snyggt, gillas med bra komp o snygg sång! :)
h.  johan

--- Slut citat ---

Rytmavdelningen är sannerligen mycket ... hemmagjord. Jag håller på att lära mig att trumma på trä, rassla me cabasa och skramla me tamburin.

Jag håller på att bli cajonknäpp, helt enkelt, precis som HM.  :D
Har nyss streamat ner en salig blandning av musik som innehåller cajon-spelande, från Spotify. En hel del kommer från Spanien. Tidigare idag var det afrikansk musik som gällde. Mycket härliga rytmer att ta till sig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion