Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Det är dig jag vill ha
Larsson:
skön låt.. gillar att det är så mycket luft kvar i ljudet
varmt & fylligt & klart, den har lite hippie feel över sig
vilket jag gillar mycket
bra framfört & bra sång, det enda jag hajjar till på är vissa fills på percsen
annnars funkar den finemang för mig
harmonisk låt, bra jobbat!
/Larsson
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.02.2009, 16:52:02 ---Bra låt!
Kul med svensk text
Gillar den akustiska sättning
Sköna gitarrer
Sången är bra men ibland något för dominerande
(Tänker - Nån gång ska jag plocka fram min cajon)
--- Slut citat ---
AHA!
Den vill vi höra bums!!!
Cajonen alltså,upp med ett ljud test i cajon tråden som jag skapade på halvfärdiga.Jag och Max har nördat ihop lite så vi behöver förstärkning för att inte känna oss så mossiga :D
########################
Tsm:
Upp med en test på din inspening BUMS!!! inte Bump alltså :D
########################
Jag håller med dig här Max,virvel soundet i din är inte så pjåkigt.Eftersom du tänker bygga fler så har du möjlighet att få olika sound på dom.Suttit och hackat på min en stund.
Hittat en hel del "nya sound",det är nog dags för en ljudtest igen så du får höra..Med olika dämpningar och slag teknik så framträder olika karaktärer i soundet..Shit,man håller nog på att nörda ihop nu :D
Mvh
Micael
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.02.2009, 22:58:28 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 20.02.2009, 16:52:02 ---(Tänker - Nån gång ska jag plocka fram min cajon)
--- Slut citat ---
AHA! Den vill vi höra bums!!!
Cajonen alltså,upp med ett ljud test i cajon tråden som jag skapade på halvfärdiga.Jag och Max har nördat ihop lite så vi behöver förstärkning för att inte känna oss så mossiga :D
Jag håller med dig här Max,virvel soundet i din är inte så pjåkigt. Eftersom du tänker bygga fler så har du möjlighet att få olika sound på dom.
...det är nog dags för en ljudtest igen så du får höra..Med olika dämpningar och slag teknik så framträder olika karaktärer i soundet..Shit,man håller nog på att nörda ihop nu :D
--- Slut citat ---
Ja, det skulle vara kul att höra flera låtar där man använder Cajon som ersättare för trumloopar eller trummor. Med lite shakers, tamburin och andra rytminstrument kan det bli luftigt och fint.
Jag väntar också på tsmalmbe:s ljudexempel. Han tipsade i Cajon-tråden om hur han eq:ade och jag har tagit till mig det jag kan av det. Jag tycker själv att botten i Cajon i min inspelning blev bättre efter de tipsen. Och redan nu gillar jag som sagt den ljusare anslaget. Senare ska jag nog splitta stereofilen och eq:a olika på micken från ljudhålet på baksidan och micken från framsidan.
Idag blir det lite mer tid för låten. Ska ändra sångdelarna och kanske stämma solo/plock-gitarren som spelar i mitten och lägga om den.
MaxB:
Nu finns det en ny version, troligen inte så värst annorlunda för fler än mig men...
Ny ansats med sången som tidigare var för hög, ny solo/plock-gitarr (men fortfarande ostämd)
Lite nytt ljud på solopartierna
Ny bas
http://boom.shivas.se/music/MaxB_DetArDigJagVillHa_4.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_DetArDigJagVillHa_4.mp3[/mp3]
equality:
Skön, avslappad låt. Bra ljud. Fin vissling! Nån gång haltar rymtkompet till annars schysst cajunlir. (Har för mig jag har en sån sampad -_- :P). På tal om pinigheter stod jag på perrongen och sjöng för min särbo en gång på Sthlms Central när hon fyllde 40. Det tyckte HON var pinsamt. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida