Kontrollrummet

OM - Telephone Wires

gäst · 8 · 1683

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Fick en lust att prova en ny version av Minimogue, Luxus. Den vanliga, Minimogue VA får Cubase 5 att frysa totalt dessvärre.  :(

I vilket fall blev det en pastisch inspirerat av mitt favvoband, Tangerine Dream. I låten används därför 4! Minimogue, SQ8L, Meltron och Majkens Chimera. :)

Telephone Wires


Ny version 090217

Tel Wire v23
« Senast ändrad: 24.02.2009, 09:43:14 by oceanmusic »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jeee...   Edgar Froese får det här mig att tänka på. Har b la hans album "Stuntman". Denhär för mig tillbaka till slutet av 70-talet eller början av 80-talet. Att ge nåt ris för denna låt är svårt. Den är just som en sån här låt skall vara... utom att den ju är på tok för kort ;)

Krister

P.S. Gör nåt ala Klaus Shulze så är jag såld.
Life is too short to remove USB safely


oceanmusic

  • Gäst
Jeee...   Edgar Froese får det här mig att tänka på. Har b la hans album "Stuntman". Denhär för mig tillbaka till slutet av 70-talet eller början av 80-talet. Att ge nåt ris för denna låt är svårt. Den är just som en sån här låt skall vara... utom att den ju är på tok för kort ;)

Krister

P.S. Gör nåt ala Klaus Shulze så är jag såld.

Hehe. Tack spacetrucker! :)
TD och dess medlemmar, fd som nuvarande, diggar jag mycket! Klaus Schulze har ju ett fantastiskt ljudspråk, vet vem kanske det blir en liten "stilstöld" vad det lider.  ;)

Nu finns det en ny, förlängd och lite mer "frösad" version här: Tel Wire v23


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil

Jag har ingen aning om vad en ny version av Minimogue, Luxus. Den vanliga, Minimogue VA , Tangerine Dream.  4! Minimogue, SQ8L, Meltron och Majkens Chimera är  :unsure:

Tänk att en persons favvoband är totlat okänt för en annan (mig) = Musiken är stor!
Det låter elektroniskt, lite blippande - lyssnar man länge försätts man nog i någon trans
och en slinga låter lite som något från Bosse Hansson
Nej.. jag har för lite kunskaper för att kunna säga något vettigt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


oceanmusic

  • Gäst
Haha, där ser man. Musikvärlden ÄR stor. ;)

Tack för lyssning och återkoppling cykeln! :)

Mer om TD http://www.myspace.com/tangerinedreamofficialsite eller http://www.tangerinedream-music.com/

Gammalt tyskt band som bildades redan på 60-talet. Edgar Froese är den enda av originalmedlemmarna som fortfarande är aktiv i bandet, som har haft ett stort antal olika medlemmar och konstellationer. Dock är han, EF,  flöjtist från början så det har förekommit "naturliga" inslag i TD's musik hela tiden även om den övervägande delen är syntbaserad. :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kompetent blippat :lol:

Precis samma ljud 3:45 som när min Cubase hänger sig - det är ungefär det mest intelligenta jag kan säga om denna - låter häftigt i sin delar bitvis men måste erkänna att jag gillar andra grejor från dig bra mycket bättre.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Kompetent blippat :lol:

Precis samma ljud 3:45 som när min Cubase hänger sig - det är ungefär det mest intelligenta jag kan säga om denna - låter häftigt i sin delar bitvis men måste erkänna att jag gillar andra grejor från dig bra mycket bättre.
Eko


Blipism är det! :) Tack Eko!

Det är den genre jag höll på med mellan -89-95/6. Är sugen på att kliva tillbaka till blipperiet, gillar den välrden. Lite ringrostig är jag allt men hej, det kan bara bli bättre. ;)


oceanmusic

  • Gäst
Har nu fixat till basen och piffat lite allmänt.

« Senast ändrad: 24.02.2009, 09:43:31 by oceanmusic »