Forum > Demolåtar
Gammal låt hittad på ...öh.. gammal CD....
cykeln:
Lyssnade på första - den andra gick inte att lyssna på (borttagen?)
Tycker att låten har mycket 60-tal - typ Cream - över sig
Lugna ner tempot - lite White Room - Baker-trummor
såereklartt
Eddi:
Tjaba Iken - du får ju skriva in att det finns en ny verre i underrubriken - höll på att missa restaureringen totalt.
Ja nu låter den mycket klarare och trummorna är mer distinkta men det är väl samma programering!? Framförallt tycker jag att det låter bättre att du har höjt rösten lite och rensat där.
Dull betyder väl så vitt jag vet tråkig och det är inte denna!
:D
Eko
IKEN:
--- Citat från: Eko skrivet 20.02.2009, 00:13:08 ---Tjaba Iken - du får ju skriva in att det finns en ny verre i underrubriken - höll på att missa restaureringen totalt.
Ja nu låter den mycket klarare och trummorna är mer distinkta men det är väl samma programering!? Framförallt tycker jag att det låter bättre att du har höjt rösten lite och rensat där.
Dull betyder väl så vitt jag vet tråkig och det är inte denna!
:D
Eko
--- Slut citat ---
Tjou!!! (för att sno någon annans hälsning..... :lol: )
Ber om ursäkt för mitt sena svar,men min jävla dator har strulat som faan..... var på väg över till grannen för att låna hans yxa,tänkte programmera om skiten ordentligt.... :angry: :angry:...
Trummorna är desamma,allt är detsamma, bara lite eq,förslag från HM om vad jag borde göra,och jag gjorde så........ :)
Vintage Warmer på masterregeln,bas+sången,sedan kändes den mycket roligare,tog bort 3:de stämman,den tillförde ingenting alls,mer delay på den viskande spökrösten i sticket,och bara reverb på masterregeln,Cykeln,om jag gjorde så,skulle jag få göra om hela klabbet,och det orkar jag inte,50-Åriga gammla gubbar behöver lugn och ro........ :lol: (sade han och tillbringade kvällen i repan med 2 volymdårar....... läs: Badlands....... :lol: )
Tack för lyssning Eddi och Cykeln........... :)
MaxB:
Vad du än har gjort så är det en stor skillnad mot den på CD som du visade först. Lyssnar nu på
"The Voice Inside My Head Remix 2009+1.mp3" och tycker det är bra drag i den.
Trevlig baslek och slide och resten fungerar också!
IKEN:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2009, 16:21:19 ---Vad du än har gjort så är det en stor skillnad mot den på CD som du visade först. Lyssnar nu på
"The Voice Inside My Head Remix 2009+1.mp3" och tycker det är bra drag i den.
Trevlig baslek och slide och resten fungerar också!
--- Slut citat ---
Tack Max!
Jo,det blev bättre,nu kan jag lyssna på den utan att känna mej fånig........ :ph34r:
Vintage Warmer,som jag använde rätt friskt i början,då för att få min gamla bas att låta Rickenbacker,är nog nått jag kommer att jobba mycket med framöver........ :) Nu fick den min Rickenbacker,som inte lät bra här,att låta,....hmm.... Rickenbacker........ ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida