Forum > Demolåtar

Gammal låt hittad på ...öh.. gammal CD....

<< < (3/4) > >>

IKEN:

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2009, 00:31:55 ---Bra nivåer men jag tycker det låter på alldeles överkomprimerat såvida den skall ut via Rix FM i bilradion och det kanske den ska? Låten gillas. Oväntade växlingar och mycket säkert gitarrlir. Låter lätt och lekfullt men samtidigt välrepeterat.

--- Slut citat ---
Om nivåerna är bra,hur kan det då vara överkomprimerat? näe,låten skall defenitivt inte ut via RIX Fm... :lol:
Tack för lyssning i alla fall....... ;)
Nu motsäger du dej rätt rejält EQ...... ;)

equality:
Gör jag?  :rolleyes: :P Det var värst... Hmm... Jag menar att nivåerna inbördes mellan tracksen (gitarrer, bas, trummor, orgel och sång) låter helt rätt men att hela mixen saknar dynamik ungefär som Harrisons Savoy Truffle på vita dubbel LP:n. Återkommer när jag kan förklara mig bättre. Sorry.

IKEN:

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2009, 00:54:43 ---Gör jag?  :rolleyes: :P Det var värst... Hmm... Jag menar att nivåerna inbördes mellan tracksen (gitarrer, bas, trummor, orgel och sång) låter helt rätt men att hela mixen saknar dynamik ungefär som Harrisons Savoy Truffle på vita dubbel LP:n. Återkommer när jag kan förklara mig bättre. Sorry.

--- Slut citat ---
:lol:
Nevermind,den blir på detta sätt,för många instrument i en låt,och jag har ägnat 2 dagar åt att försöka skilja dem åt,och efter att ha tagit bort ,bas,kompguror,hammond,slide ,och sång,så insåg jag att det enda som ''möjligtvis'' kunde fixa skiten var ''Vintage Warmer'',och som det låter nu är jag nöjd........Var inne på att lira in basen på nytt,ny sång och nya trummor........ :ph34r:
Öh...näe..... :D
Den får duga så här,jämfört med ''orginalet'' är vi 2000-år framåt..... :)
Detta är ju en låt jag glömt bort,och som fanns på en gammal cd....... :)
hur som haver,tack för lyssning i ala fall. ;)

Harmonica mike:
Tjabba IKEN.

Jo men nu dj..r i min lådda!

Mixen sitter bra,detta funkar fin fint på mig och låten svänger ju som själva den!
Sticket hur läckert som helst.Vissa brukar skriva att detta "satt som en räkmacka",jag tycker hela låten sitter som en landgång,eller varför inte en hel smörgås tårta  :)
Basen klev ur mudder fällan och låter riktigt distinkt och bra,samt är ruskigt bra lirad!

Snyggt jobbat med "efter putsen",nu har du den!

Mvh
Micael

IKEN:
Tack!
Jo den blev bättre,inte lika livlös och,hmm,vad säger man?På engelska heter det ''Dull''?
Den får bli kvar på hemsidan tror jag. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion