Forum > Färdiga produktioner
Asti - 10 minuter
MaxB:
Jag vill ha mindre volym på allt utom sången.
Jag vill ha dynamik - så att det blir skillnad, då du kommer till: "Vill att du bestämmer dig..."
Gitarrslingan som är grunden i låten skulle må bra av att inte vara närvarande på något parti så att man älskar då den kommer tillbaka igen.
Bra idé och arbete Asti!
asti:
--- Citat från: martinm skrivet 15.02.2009, 12:37:21 ---Riktigt snyggt spelat och jag stör mig inte på pukorna. Tycker också att jag hör texten, fast det kanske beror på att jag läste den samtidigt som jag lyssnade. I början kändes det som att låten inte riktigt tog tag i mig men efter fortsatt lyssning så växte den. Du har ett speciellt uttryck och jag tycker att du har fått musik och ditt sångsätt att smälta ihop på ett bra sätt.
:P
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.02.2009, 12:41:16 ---Jäpp, speciellt uttryck har du.
Låter väldans bra, sån pop jag gillar, en allvarlig underton i texten, utan att bli dysterkvistig :P
Sitter med dåliga lurar, men nice låt!
--- Slut citat ---
Ja, den här gången är väl texten lite mer positiv!? :)
Kul att du gillar låten!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.02.2009, 13:40:04 ---Jag vill ha mindre volym på allt utom sången.
Jag vill ha dynamik - så att det blir skillnad, då du kommer till: "Vill att du bestämmer dig..."
Gitarrslingan som är grunden i låten skulle må bra av att inte vara närvarande på något parti så att man älskar då den kommer tillbaka igen.
Bra idé och arbete Asti!
--- Slut citat ---
Det här med dynamik är något jag har svårt att få till! Du har helt rätt i att "refrängen" borde vara mer tryck i kontra det övriga!
Ska pröva att göra som du är inne på - att sänka kompet generellt i verserna!
Tack för tipsen!
/Asti
SYNTH:
En skön låt att lyssna till så här på söndags eftermiddagen får tummen upp här! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida