Forum > Färdiga produktioner
Asti - 10 minuter
asti:
--- Citat från: Klemme skrivet 19.02.2009, 20:37:25 ---Oj...Bra låt. Hur gör du?
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten!
Jag gör väl som de flesta, börjar med trummorna, sedan gitarrer och bas, orgel och sist sång! ;)
Om du har några speciella frågor ska jag gärna försöka svara på dom, men det finns många här på KR
som kan inspelningsteknik, mixning etc betydligt bättre än jag! Men återkom gärna om du har någon fundering!
Tack för lyssning och kommentar!
Asti
Eddi:
Nu vet inte jag om du har gjort en ny mix eller inte för ingenting stör mig här alls märker såklart tomtomen som ligger lite högt men det kan vara ett signum för låten och som sagt inget som stör.
Jag har hört mycket bra från dig Asti här på KR men det här är nog det bästa du gjort -kanonlåt, kanontext, kanonbra sjunget, kanonkörer, kanoner så det bara smäller om det.
:D :D :D :D :D
Första femman jag har delat ut tror jag.
Eko
Ola:
Hej asti
skön låt och ljudet låter bra i mina lurar bra jobbat
om det är något som jag skulle ändra på är det lite arr deteljer
nu tycker jag att låten är lite för jämntjock om man säger
jag tror tex att bara en detalj i repetionen av 1 versen kan höja livet i låten
låt sången vara ackapella den första raden
och smäll in med musiken på nästa. tror du förstår vad jag menar
skulle ge mer luft till brasan trumfillen här och där räcker inte riktigt till att höja dynamiken
bara ett tipps
mvh
Larsson:
snygg låt.. skitbra & skönt gitarr ljud
det ger bra kött åt låten.. bra sång
snyggt heltenkelt!
/Larsson
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 20.02.2009, 00:51:51 ---Nu vet inte jag om du har gjort en ny mix eller inte för ingenting stör mig här alls märker såklart tomtomen som ligger lite högt men det kan vara ett signum för låten och som sagt inget som stör.
Jag har hört mycket bra från dig Asti här på KR men det här är nog det bästa du gjort -kanonlåt, kanontext, kanonbra sjunget, kanonkörer, kanoner så det bara smäller om det.
:D :D :D :D :D
Första femman jag har delat ut tror jag.
Eko
--- Slut citat ---
Ojdå, det var kul! Det inspirerar verkligen!
Det är en ny mix med sänkta gitarrer i vissa partier, med lite högre sång generellt och tillägg av kör i refrängen.
Tack för lyssning och kommentar!
Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida