Markus Broberg, tack för att du gillar. "Proffsigt", oj! kul att höra
asti, tack för bra kommentarer. Jag hade lite trumfills å så mellan vissa partier förut men tyckte att det inte blev bra, kanske testa igen.
martinm, kul att det funkar för dig.
cykeln, tack för lyssning. Som sagt, har testat lite mer drums, men... Det mesta i låten har lite reverb, mest rumsljud. Ville ha det rätt så intimt. Men det är ett slapback-eko på sologuran, tror dock att jag drog ner den under solot för att det inte skulle bluddra för mycket.
Eko, tack, bra kommentarer. Att det låter Beatles var inte tanken, blev nog bara så, och absolut inte planerat.
Ville att låten skulle andas, mycket luft mellan partierna, kanske för mycket?
91:an, helt rätt. Låtens partier är gjorda vid olika tillfällen, alltså versen kom till först,
dom andra partierna plockade jag från andra halvfärdiga låtar. Utmaningen var att
få det att funka ihop. Ska man dra Beatlesliknelser kan man kanske säga att John gjorde versen medan
Paul det rockigare partiet? Tyvärr blev det ingen refräng, och heller ingen riktig låttitel.
Men refr kanske kommer, men då måste låten omarbetas rejält.
equality, "egen stil", tack för dom orden - och inget ord om the Beatles, det uppskattas faktiskt.
Ja, det är lite märkliga harmisar. Låten växlar omärkligt att gå i D-dur och i G-dur
Vers: (D-dur grundton) D, Dm, Em, C, Hm. Sticket: Am7, D7 (och här det då plötsligt G-dur som grundton)
Harmonica mike, Hej och kul att du är tillbaka. Det har jag i och för sig redan sett men inte sagt direkt till dig.
Hur jag än försöker kommer det alltid nåt Beatles mer eller mindre i det jag gör.
Det är väl nåt slags musikaliskt lexikon man alltid bär med sig. Och det är inte så att
jag lånar nåt, utan det finns organiskt i mitt skrivande. Så är det bara. Är väl både bra och dåligt, antar jag.
Nästa låt blir en soullåt - vad säger du om det, Micael