Kontrollrummet

Jobbiga K-ljud

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dubbelv

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 91
    • Visa profil
Jag har precis spelat in sång på en låt, och när jag nu har lyssnat på låten efteråt så märker jag att dom flesta K-ljuden blir otroligt höga, så att dom liksom skär i öronen..
Så jag tänkte höra om det finns något sätt att få bort dessa jobbiga ljud utan att påverka resten av sången, eller är det bättre att bara spela om sången??  B)
Om jag är här, och du är där, vart är då vi??  www.myspace.com/wwwester


Utloggad tsmalmbe

Jag skulle öva mikrofontekniken tills nöjaktiga resultat uppnås, och sen dra in allt en gång till. Visst, det går att rädda både k:iga och s:iga (eller annars bara pissiga :) ) inspelningar, men om problemet ligger i mikrofonteknik så vore det ju bäst att öva bort det med en gång.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ett puffskydd hjälper inta bara mot hårda konsonanter och blåsljud utan gör ju även så att du får ett bra avstånd till mikrofonen.

Prova annars med en DeEsser för att rädda din tagning om du inte har möjlighet att sjunga om. Fast det kan vara lite snirkligt för en ovan. Eller prova att klippa ut all k:n i spåret och sänk dom manuellt i volym.