Kontrollrummet

Ingen s/pdif-signal in i M-Audio Delta 1010lt coax (löst)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Hej!

Har ett M-Audio Delta 1010lt med en coaxial rca s/pdif-ingång. Har kopplat s/pdif-utgången på min nyainköpta aphex 207D till denna. När jag kollar i delta 1010 lt:s kontrollpanel så står det dock "signal invalid or not present" på s/pdif-sidan. Jag har även testat att spela in. och mycket riktigt så blir det inget ljud. Vad kan vara fel? Är det något som jag kanske inte tänkt på?

Edit: Kom på vad felet var, så bortse från detta inlägg.
« Senast ändrad: 16.04.2007, 22:13:37 by tsmalmbe »


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Du kan väl tala om vad felet var i alla fall??? Jag skulle gissa på fel samplingsfrekvens.. Men du kan gott tala om vad felet var i fall andra skule göra samma fel ;)
Inte mer är rättvist ju!!!

Hej!

Har ett M-Audio Delta 1010lt med en coaxial rca s/pdif-ingång. Har kopplat s/pdif-utgången på min nyainköpta aphex 207D till denna. När jag kollar i delta 1010 lt:s kontrollpanel så står det dock "signal invalid or not present" på s/pdif-sidan. Jag har även testat att spela in. och mycket riktigt så blir det inget ljud. Vad kan vara fel? Är det något som jag kanske inte tänkt på?

Edit: Kom på vad felet var, så bortse från detta inlägg.


Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Det har du alldeles rätt i!

Jag gjorde två fel egentligen. Det ena hade att göra med att jag hade fel samplingsfrekvens, det andra att jag hade satt masterclock till internal, istället för s/pdif in.