Kontrollrummet

ligger framtiden i streaming?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Vad anser vi om streamad musik ifrån nätet, och möjligheterna till att tjäna pengar på det sättet som nu dyker upp. Vi har t.ex. sajten http://www.Ubetoo.com som bla Björn Ulvaeus har gått ut med att säga att han stödjer. Syftar på en artikel ur DN.

Är det här framtiden?


Utloggad tsmalmbe

Streaming är skoj så länge man bara vill skojlyssna. Och det vill man ju på arbetsplatsen etc. Men för mig är det nog ett annat format som är "spara"-formatet.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


DåligtGehör

  • Gäst
Säger än så länge i alla fall som tsmalmbe att vill man skojlyssna/testlyssna/kolla in (på en plats där man har tillgång) så är väl streaming mer än helt ok.


Ubetoo
Ja, vad skall man säga? Liknar det inte andra siter som inte funkar så där över sig, har den inte samma problem?
Problemet för mig som lyssnare är att om jag skall bedöma utifrån det som promotas och top-ratas så är det alldeles för svagt kvalitetsmässigt för att jag skall få intrycket av att här är det anledning att gräva djupare och finna bra saker. Visst det kanske finns. Men när det låter såpass amatörmässigt det som signaleras med på "första sidan" då är det liksom ingen bra signal.

Om man tänker som musik/artist/låtmakare så är ju frågan hur man skall slippa drunka och hamna långt åt helvete ner i en lång tradig lista (som ingen heller orkar söka i) med allsköns sörja och guldägg omvartannat. Men det problemet delar väl siten med andra likande siter också?

Sen ser den även rätt tråkig ut.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tror definitivt att streaming är framtiden och även som ersättning för cd-skivor och downloads. I nuvarande form, tex. Spotify så ersätter det såklart inte cd-skivor. Varker avseende på tillgänglighet eller ljudkvalitet, men i framtiden så tror jag det gör det när tekniken tillåter högre kvalitet kontra bandbredd och när programmen flyttar ut till mobilerna/bilstereon/mp3-spelaren/gps-en etc...

Gillar verkligen upplägget med streaming där annonser eller abonnemang betalar artisten ersättning.


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Säger än så länge i alla fall som tsmalmbe att vill man skojlyssna/testlyssna/kolla in (på en plats där man har tillgång) så är väl streaming mer än helt ok.


Ubetoo
Ja, vad skall man säga? Liknar det inte andra siter som inte funkar så där över sig, har den inte samma problem?
Problemet för mig som lyssnare är att om jag skall bedöma utifrån det som promotas och top-ratas så är det alldeles för svagt kvalitetsmässigt för att jag skall få intrycket av att här är det anledning att gräva djupare och finna bra saker. Visst det kanske finns. Men när det låter såpass amatörmässigt det som signaleras med på "första sidan" då är det liksom ingen bra signal.

Om man tänker som musik/artist/låtmakare så är ju frågan hur man skall slippa drunka och hamna långt åt helvete ner i en lång tradig lista (som ingen heller orkar söka i) med allsköns sörja och guldägg omvartannat. Men det problemet delar väl siten med andra likande siter också?

Sen ser den även rätt tråkig ut.

Jag håller med dig med problemet kring ubetoo är att man orkar inte leta efter en bra låt! Det var bland det första jag tänkte på. Och som artist försvinner man i mängden om man inte är en jävel på att promota sig själv och sina låtar genom ubetoo, vilket jag kan tänka mig är lite i syftet med sajten. Men då kan man fråga sig om inte Ubetoo har tänkt längre än vad sajten har resurser till.
Det är en grym grej att ju mer man promotar sig själv ju mer tjänar man pengar. Men man kan inte sitta hela dagarna med att "spama" runt på internet med sina länkar till Ubetoo.




Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hmmm..

Om man googlar på Harmonica mike så kommer ubetoo upp,och då kan man trycka på länken så tjänar jag stålar  :D
Fast än har jag då inte blivit rik på "A place like Graceland" vad jag kan se..64 lyssningar :ph34r:

Det leder till nästa fråga?

Om man har skrivit en låt ihop med någon(exempelvis så har jag och Stefan Wernborg ett coolt alster "Learn your lesson"),hur fördelas ersättningen då?
Du kanske måste regga dig där wernis innan jag slänger upp låten eller nåt,ja jag vet inte..

Grymt om du blir utan stålar och jag miljonär :lol: :ph34r:

Lite utvigning av tankar kring denna site..Kanske läge att ta kontakt med site ansvariga innan man trampar i klaveret..

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag gillar streaming sådär. Spotify är underbart som komplement. Däremot gillar jag helalbumslyssning (vilket inte är en motsägelse)

Download gäller för min del. Senare, när vi faktiskt upptäcker at allas hjärnor är grillade av all trådlös kommunikation kanske vi är tebax på ruta ett igen. Eller noll.

Reklamfinansierad streaming i sig är ju jättebra, men bara ett annat sätt att styra vad som promotas tror jag.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Jag gillar streaming sådär. Spotify är underbart som komplement. Däremot gillar jag helalbumslyssning (vilket inte är en motsägelse)

Download gäller för min del. Senare, när vi faktiskt upptäcker at allas hjärnor är grillade av all trådlös kommunikation kanske vi är tebax på ruta ett igen. Eller noll.

Reklamfinansierad streaming i sig är ju jättebra, men bara ett annat sätt att styra vad som promotas tror jag.

men nu har ju spotify blivit strypt på en del tillgångar till sin musik av prod bolag.. så deras idé verkar inte vara så perfekt som man trodde. =/
Ubetoo känns inte komplett (man får då tänka på att lanseringen skedde i höstas 08 , om man ska utgå vad som står i deras pressrelease) Spotify verkar ha problem kring rättigheter och betalning med musik bolagen. Hur ser den perfekta lösningen ut? Finns det någon?


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Hur ser den perfekta lösningen ut? Finns det någon?

Alla gör sin egen musik, sina egna böcker, sina egna pärlplattor osv...



Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Citera
Hur ser den perfekta lösningen ut? Finns det någon?

Alla gör sin egen musik, sina egna böcker, sina egna pärlplattor osv...




MEN de där var väl inget riktigt svar haha. jag behöver ju er hjälp här :)


DåligtGehör

  • Gäst
..mmhum nehe. Fast jag tror nog att det är något åt det hållet det kommer att vara. Åtminstone ett bra tag. Sen kommer och finns det säkert redan "undantag".

Men vad är det som vi/man pratar om? Streaming som teknik och/eller hur man man som musikintresserad kund hittar i (streaming)djungeln, hur man som artist/låtskrivare  kan livnära sig?


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
..mmhum nehe. Fast jag tror nog att det är något åt det hållet det kommer att vara. Åtminstone ett bra tag. Sen kommer och finns det säkert redan "undantag".

Men vad är det som vi/man pratar om? Streaming som teknik och/eller hur man man som musikintresserad kund hittar i (streaming)djungeln, hur man som artist/låtskrivare  kan livnära sig?

Det är såhär, jag ska skriva mitt examensarbete som handlar om (kortfattat) utveckling kring underhållningsbranchen, samt musikens framtid.
Därför försöker jag starta disskusioner i olika forum för att få lite underlag till arbetet som jag just nu gör research för.
Dem bästa svaren och frågeställningarna kommer just ifrån er, personerna i branchen :)


Utloggad orjankarlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
    • Visa profil
    • slide songs
..mmhum nehe. Fast jag tror nog att det är något åt det hållet det kommer att vara. Åtminstone ett bra tag. Sen kommer och finns det säkert redan "undantag".

Men vad är det som vi/man pratar om? Streaming som teknik och/eller hur man man som musikintresserad kund hittar i (streaming)djungeln, hur man som artist/låtskrivare  kan livnära sig?

Det är såhär, jag ska skriva mitt examensarbete som handlar om (kortfattat) utveckling kring underhållningsbranchen, samt musikens framtid.
Därför försöker jag starta disskusioner i olika forum för att få lite underlag till arbetet som jag just nu gör research för.
Dem bästa svaren och frågeställningarna kommer just ifrån er, personerna i branchen :)

De bästa.
http://www.myspace.com/slidesongs http://www.myspace.com/svenorjans
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
[off-topic]
Polisinlägg Örjan! ;) 
[/off-topic]

jag tror DG har rätt. Miott i en lista av "tillgänglig musik" (muspace, forum, spotify, whatever) så blir man ganaksa liten i mängden.

DOCK så var man väl knappast större förut, innan internet etc gjorde det möjligt att sprida sin musik... då fanns ju signade band, och osignade typ. De signade fick plats (utaom några liveakter såklart som alltid verkar leva ett eget lokalt liv) och de osajnade fick mima framför spegeln :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Helt klart är siten intressant.

Jag har 74 lyssningar på "A place like Graceland" nu,och om jag har räknat rätt så innebär det 2 lakan cirkus i down payment när månaden är till ända..

Jag får nog promota upp den på första sidan igen så tjänar jag mer stålar  :)
Varje klick på låten ger klirr i kassan,jag bygger på min första miljon  :lol:

mvh
Mike


Utloggad tsmalmbe

[off-topic]
[off-topic]
Polisinlägg Örjan! ;) 
[/off-topic]

Om han skall skriva ett arbete inom detta, kanske grundläggande språkkontroll redan nu är att föredra :) Dessvärre verkar en verkligt stor del av det svenska folket vara helt ute och segla då det gäller det här med dem/de. Jag säger svenska folket för att jag aldrig stött på det på denna sida av viken.
[/off-topic]
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
[off-topic]Vi borde ha en märkning för polisinlägg också...  :lol:[/off-topic]


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
[off-topic][off-topic]
[off-topic]
Polisinlägg Örjan! ;) 
[/off-topic]

Om han skall skriva ett arbete inom detta, kanske grundläggande språkkontroll redan nu är att föredra :) Dessvärre verkar en verkligt stor del av det svenska folket vara helt ute och segla då det gäller det här med dem/de. Jag säger svenska folket för att jag aldrig stött på det på denna sida av viken.
[/off-topic]
Det märkliga med det hela är varför folk som inte klarar av att göra distinktionen de/dem, inte helt enkelt skriver DOM hela tiden istället. (Vilket är tillåtet.) Så slapp man irritationen att se folk som gått ut grundskola göra misstaget om och om igen.[/off-topic]
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vill äga låten, på en fysisk skiva helst, inte "låna" via streaming eller radio, ett lån som betalas med att lyssna på reklam.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Vad anser vi om streamad musik ifrån nätet, och möjligheterna till att tjäna pengar på det sättet som nu dyker upp. Vi har t.ex. sajten http://www.Ubetoo.com som bla Björn Ulvaeus har gått ut med att säga att han stödjer. Syftar på en artikel ur DN.

Är det här framtiden?
Ubetoo som du lyfter fram här ser ut och funkar väl ungefär som 300 andra liknande siter som finns eller funnits sen mp3.com:s dagar. Inget nytt och samma gamla system som i grunden går ut på att man pushar sig själv för att komma högre på olika listor. Snart kommer väl en form av premiummedlemskap som man får betala en slant för för att få fördelar gentemot de som inte betalar - synas tydligare i listor, promotas av recenscenter, etc etc. Eller varför inte ett ryggdunksystem ála AllEars?
Jag är skeptisk.


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Helt klart är siten intressant.

Jag har 74 lyssningar på "A place like Graceland" nu,och om jag har räknat rätt så innebär det 2 lakan cirkus i down payment när månaden är till ända..

Jag får nog promota upp den på första sidan igen så tjänar jag mer stålar  :)
Varje klick på låten ger klirr i kassan,jag bygger på min första miljon  :lol:

mvh
Mike

haha bra där =)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
De flesta härinne känner till min uppfattning i frågan, speciellt som jag vurmar för en revival av LP-skivan som redan är på uppåtgåeende sedan länge, och har varit konstant som utgivningsmedia inom genrer som Rockabilly och Opus# utgåvor av högkvalitativ kammar/instrumentalmusik etc.

(om du frågar Equality så gå gärna in på det finfina med hederliga kassetter, som han älskar ;-)

Streaming och den uppsjö av siter som erbjudit olika upplägg för detta har, precis som MrPhil säger, alltid funnits (i mp3-eran) och försvunnit efter hand, verkar inte vilja/kunna funka bra eftersom man drunknar bland alla andra om man inte tokspammar/kompisröstar hela dagarna-vilket närmast liknar en pubertal och oseriös manifestation av musiken och dess marknadsföring!

Därmed inte sagt att den traditionella och majorbolagsstyrda hypen är att föredra, eftersom den är vidrig och totalt omoralisk sedan mycket länge och på alla vis, MTV, exponering av endast de största i reklamen, IDOL, radio osv osv, det var jävligt länge sedan det var kul att sätta på P3,
typ 20-25 år tillbaka i tiden för min del faktiskt...nåt gick åt helvete helt enkelt.

Jag är inte emot den tekniska utvecklingen alls, eftersom man inte kan vara det av förklarliga skäl, men faktum är att allt fler inser och/eller har insett länge, att i fallet med fysisk eller digital form av musikutgivning så är den fysiska att föredra-fact!

Man kan inte översätta hela livet till cyberspace och såna metoder, vissa upplevelser är just fysiska upplevelser som man behöver ta i, känna och se på det gamla hederliga viset, det är rent skrämmande att det finns generationer/kluster av kids som inte vet vad detta innebär och det gäller inte bara cd/lp-skivor utan hela den sociala biten som dom tappat i den betvingande chat-tillvaron och sms helvetet...nu kommer jag in i gränslandet men det hör ihop, alltihop och i den s.k. utvecklingen, som gjort massvis av folk datornarkomaner och slavar bakom sina skärmar, fasen-gå ut i skogen i 4 timmar och upplev något verkligt vill jag säga till dom, miljonerna...

Jag som studioägare och oberoende musikproducent har i alla fall fått inbjudan gång efter annan under åren, av seriöst folk med nystartade bolag & siter som all haft samma sak gemensamt varje gång:

"Vi har kommit på den bästa lösningen" / "Vi har DET" som saknats tidigare" osv osv osv, men alla har de försvunnit eller bara inte märkts efter ett tag, Svenska som utländska, vad är felet?

Detta ämne verkar inte kunna komma någon vart ärligt talat, för det som sagts och kommer sägas är redan uttalat massvis, det kommer bli en blandning eller det kommer bara handla om streaming eller...det är en soppa och ett vakum i virrvarret som internetmedfört, det enda kloka och handfasta är att spela ute mkt och sälja på gigen och bygga sin fanbase, och det orkar man ju inte e. 40 om man inte redan åker i gräddfilen?!?

Ingen vet och ingen har receptet, det blir aldrig som förr och alltför många tycker musik skall vara gratis, vilket ju är ren Idioti men en icke förvånande och tidstypisk dumhet i återgången till medeltida dogmer/normer där musikanter (gycklare/lekare) kunde bespottas, misshandlas och jagas bort av pöbeln utan minsta påföljd, sådan var deras rang och sådan verkar den kunna bli igen om detta tillåts fortsätta...att skapa något överhuvudtaget borde belönas istället för att stjälas, samtidigt KAN faktiskt inte alla födda människor skapa något som är lika bra som det VERKLIGT bra och där kommer vi in på ytterligare ett område som kräver sin egen tråd...not now!

Jag försöker påverka alla jag träffar, då vi kommer in på ämnet, har även flertalet polare som laddar ner och anser att det är deras fulla rättighet och att allt annat är bullshit...
Det handlar om attityder, som alltid, och det kan vi som vill vara med och påverka och försöka ändra på, om vi vill...

Nå-formatet då???

Jag har ingen aning men det JAG vet är att merparten av mina musiscerande vänner och i sin tur deras, lyssnare och klienter osv osv garanterat välkomnar varje fysiskt exemplar som ges ut i den respektive genre de gillar att lyssna på, därför har jag tex sett till att införskaffa min egen professionella CD/DVD-fabrik där jag erbjuder utgivning i alla former i detta format!
Under våren släpps 3 av produktionerna gjorda här på dessa egentillverkade skivor, varav en redan har fått distribution.

Ge mig en hänvisning till en fungerande och rättvis streamingtjänst, som man lika gärna kan ha på sin egen hemsida, men som just i marknadsförings och distributionssyfte knäcker allt annat, så skall jag gladeligen undersöka detta!

Ang. missbruk av Svenska språket så har jag slutat reagera, men alltför ofta läser man just om DEM i fel satsbyggnad etc, tex; jag har pratat med dem eller; dem säger att... fan var har dessa människor gått i skolan, i Sverige, ja och det är skrämmande men sant...

 ;)









Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Väl talat.

Om framtiden är streaming, sitter vi alla, eller det fåtal som kan läsa, och strömmar Baudelaire om 50 år? Fy fan. Tacka vet jag vinyl ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad wonderboy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
  • Vivör, Lebemann och Sturm Und Drangare
    • Visa profil
Jag kan ju det här väldigt dåligt. Är dock själv en vän av hela album och funderar lite över dess påstådda död. Kan jag, i streamingens och nedladdningens tidevarv, behålla albumkänslan? Jag menar så här: Jag försöker inte att göra hitmusik. Jag brukar fråga mig själv hur jag skulle vilja att en fullängdare började. Sen jobbar jag mig fram låt för låt och försöker skapa en slags helhet som skall bära över ca 50 - 60 minuter. Jag lyssnar också mycket på musik och artister som har ett liknande sysnaätt och fascineras av de resor jag får vara med om. Jag förstår också tanken med att bara kunna ladda ner en eller ett par låtar från någon hitartist då deras skivor ofta verkar vara gjorda utifrån ett "hitperspektiv". Hur skall man dock gå tillväga med musik som är tänkt, och fungerar bäst, i ett sammanhang med andra låtar?


Utloggad poppy

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
De flesta härinne känner till min uppfattning i frågan, speciellt som jag vurmar för en revival av LP-skivan som redan är på uppåtgåeende sedan länge, och har varit konstant som utgivningsmedia inom genrer som Rockabilly och Opus# utgåvor av högkvalitativ kammar/instrumentalmusik etc.

Jag är inte emot den tekniska utvecklingen alls, eftersom man inte kan vara det av förklarliga skäl, men faktum är att allt fler inser och/eller har insett länge, att i fallet med fysisk eller digital form av musikutgivning så är den fysiska att föredra-fact!

Jag tycker det du säger är vettigt, men jag är nog några år yngre än dig och kan tycka att mycket av det skriver är väldigt omodernt. Många av oss som är uppväxta med internet och mp3 är vana med tillgängligheten och att många av oss laddar ner är för bekvämligheten. Att jag kan få tag i en låt inom några minuter istället för att behöva traska iväg till en skivbutik å leta efter en specifik singel.
Men även när man har fester så är det för mig otänkbart att sätta igång en cd skiva som man sedan måste byta ut när man vill byta "stil" på musik. Att kunna göra en playlist där även alla gäster på festen kan lägga till sin favorit musik är perfekt, eller koppla in en Ipod som har över 1000 låtar av lika många olika artister. Så jag har väldigt svårt att se att det kommer gå tillbaka till att äga musiken fysiskt. Möjligen bland er artister, att ni ser ett annat värde i det, men jag som "vanlig" musik lyssnande människa vill inte ha det så. Men samtidigt är vi många som tycker det e fel att tanka hem gratis, men vi är inte heller villiga att betala SÅ LÄNGE alternativ finns.









Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Citera
Jag tycker det du säger är vettigt, men jag är nog några år yngre än dig och kan tycka att mycket av det skriver är väldigt omodernt. Många av oss som är uppväxta med internet och mp3 är vana med tillgängligheten och att många av oss laddar ner är för bekvämligheten. Att jag kan få tag i en låt inom några minuter istället för att behöva traska iväg till en skivbutik å leta efter en specifik singel.
Men även när man har fester så är det för mig otänkbart att sätta igång en cd skiva som man sedan måste byta ut när man vill byta "stil" på musik. Att kunna göra en playlist där även alla gäster på festen kan lägga till sin favorit musik är perfekt, eller koppla in en Ipod som har över 1000 låtar av lika många olika artister. Så jag har väldigt svårt att se att det kommer gå tillbaka till att äga musiken fysiskt.

Jag förstår alldeles detta utmärkt och håller med om att bekvämlighet och snabbhet ibland är vettiga och nödvändiga  medel för att få fram vissa saker i presentation eller något annat syfte,
framförallt youtube är ju kanon, där jag kan hitta mina gamla favvolåtar och nya med för den delen, där finns precis allt och det är av godo helt klart, på fest eller hemma, lika bra när som helst!

Det där med fest förresten, jag har vuxit upp på den tiden då man spisade platta efter platta, var det någon som inte gillade Santana Abraxas eller Marathon så fick dom vänta och välja nästa skiva (i bästa fall) om det så var Sex Pistols eller Deep Purple made in Japan, Blondie, Kate Bush ja tom Chic eller Earth Wind & Fire osv osv, då var det i alla fall plattor man lyssnade på men vissa avbrott kunde såklart ske, då som nu, finns väl alltid någon som ropar: sätt på den där med dom och dom, javisst men först den här, många viljor och smaker, det jag till syvende och sist vill säga är att ipod känns opersonligt och "mekaniskt" på ett känslolöst sätt gentemot att vända plattor eller cd´s  ne-c´est-pas?
Härligt med fodralhögen framför stereon då vet man att man lever!

 :)


DåligtGehör

  • Gäst
Det var också roligt att göra "blandband" till festen. Fundera, testa och försöka känna om låtarna funkade och låg i rätt ordning. En rolig syssla innan festen som många gånger var en källa till möte och gemenskap.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
DG: skaffa spotify. underbart kompositionsverktyg för att göra blandband. vi satt och lyssnade in högtalare här med en kompis. satte upp en lista och sen lyssnade igenom. faktiskt riktigt schysst :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Ja att använda spotify när det vankas fest är ju oslagbart! Vi hade fest på jobbet häromhelgen, jag kom dit bland dom första och tänkte starta igång musiken när dom andra som förberett festen satt och käkade.. Jag blev rätt paff när dom inte hade tagit med sig en enda skiva..?? Jahapp.. vi får lyssna på rixfm då :/ tänkte jag och loggade in på datan. Så kom jag på att jag kunde ju använda spotify, vilket resulterade i den bästa festmusiken vi någonsin haft, alla tipsade om sina favoriter och det blev ju kanonbra  :D Slippa byta skiva, och sen leta skivor som blivit repiga  :D Perfekt!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Man får ju lust att hänga sig eller nått när man tänker på att nått sånt skulle vara framtiden. Att bara kunna lyssna på musik när man gör på datorn, det låter...tråkigt. väldigt tråkigt.
Jag ska köpa skivor ända in i döden så det så!  ;)


DåligtGehör

  • Gäst
Jag har Spåttify!

Nu förtiden så samlas vi nästan bara till spotifyfester. Jag var bara lite nostalgisk ovan. På spotifyfesten så snackar vi om vem som har gjort de bästa spotifyplaylistorna (fast vi kallar dem playlists) och att allt är så mycket enklare och roligare nu för tiden när det finns streaming. Man behöver inte ens knark längre!. Tänk; streaming ≈ dreaming.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
det känns lite som om du tycker jag är dum i huvudet nu.

 :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
det känns lite som om du tycker jag är dum i huvudet nu.

 :rolleyes:

Inte alls. Verkligen inte! Men det är klart, det kanske kan se ut så i text.

Jag är med på att man kan använda streaming på ett smart sätt. Men jag ironiserade lite över hypen över det nya som alltid nästan bara är bättre. Vi har en snubbe på jobbet som snackar om allt det nya som att det är oproblematiskt och allt blir bara bättre och människan utvecklas. Chatt är lika bra som något annat osv. det är bara det att vi inte fattar den nya generationen. Det var snarare det jag tänker på. Fast att mitt tänkande flackar så är nog inte så lätt att hänga med på. Jag får nog göra mig lite mer begriplig.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag antog faktiskt att du raljerade kring just hypen :D

Håller med dig. MEn faktiskt så gillar jag spotify just på grund av att man kan sätta samman låtar i form av listor, passande för olika ändamål: kanske om man är ett gäng musiker, eller om man bara vill ja nån soft hissmusik till kaffet :)


Annars håller jag med dig helt klart angående att det skall hypas allting :(
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag vill prova Spotify men jag har inget konto.............hint hint  :rolleyes: