Forum > Färdiga produktioner
Dividend & Ocean Music - HongKong Howling
cykeln:
Såndinga där synth-matte-ljud tillhör väl inte de ljud som smakar bäst i mina öron men ...
Stycket ger en lite mystisk böljande känsla - inte så mycket Asien över det hela - mer modern storstad
Skull vilja ha upp basen och trummorna i volym
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 14.02.2009, 14:28:05 ---Såndinga där synth-matte-ljud tillhör väl inte de ljud som smakar bäst i mina öron men ...
Stycket ger en lite mystisk böljande känsla - inte så mycket Asien över det hela - mer modern storstad
--- Slut citat ---
Hong Kong är ju den modernaste storstad som existerar ;) Så det tar vi som ett plus! Men sant, synthmatte-ljud ;) har ett speciellt sound.
Ang. basen - medhåll.
Trummorna? Jag tror personligen på en kompomiss mellan de båda versionerna. Trumlöst första halvan, sen ett beat som växer till under andra halvan. För variation och dynamik..
Tack för feed! :)
asti:
Spännande harmonier och sköna klanger! Basen sticker ut med sina halvt atonala slingor. Föredrar versionen utan trummor.
Är det en moog (hårdvara) som används eller någon plugin? Maffiga ljud hur som helst!
oceanmusic:
--- Citat från: cykeln skrivet 14.02.2009, 14:28:05 ---Såndinga där synth-matte-ljud tillhör väl inte de ljud som smakar bäst i mina öron men ...
--- Slut citat ---
Tjo och tack cykeln! :)
Håller med Divi om HongKongs status som megastad! :)
--- Citat från: asti skrivet 15.02.2009, 16:10:37 ---Spännande harmonier och sköna klanger! Basen sticker ut med sina halvt atonala slingor. Föredrar versionen utan trummor.
Är det en moog (hårdvara) som används eller någon plugin? Maffiga ljud hur som helst!
--- Slut citat ---
Tack asti! :)
Ingen hårdvara utan en freeware som heter minimogue. Du kan tanka ner den här: http://www.home.no/gunnare/downloads.htm
Trevlig sak men en bra arpeggiator! :)
SYNTH:
Wow ett gott samarbete som har gett frukt attans snyggt jobbat! B) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida