Kontrollrummet

Sweet Sixteen 2007

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Hallå i lådan!

Dj Viss sitter en solig söndag instäng i sitt rum endast i sällskap av läsk å snus :)
Låten som presenteras den här gången är en remix på en gammal dänga som låg liggande på gamla dattan.
Orginalet är från 2002 då dåvarande flickvännen fyllde 16 så jag gjorde den låten till henne då.
Programvara som används är Reason 3.0
Röster är framfixade av at&t röstmjukvara som finns på nån webbsida.

Genre: Kommersiell eurotrance typ, sliskigt sött och allmän 14is dekadens :D
Vill du remixa/sjunga whatever...PMa eller adda på msn vissepisse@hotmail.com så blir jag glad =)

Postar i halvfärdig-demo sektionen då låten är allt annat än färdig, men den ger en rättvis bild av hur den kommer att låta som klar. Arrangemang är väldigt oklart å så..Mixningen är så bra jag kan göra i Reason med hörlurar.

Längd: ca 2 min
Storlek: 3.10 MB mp3

Tanka låten på:

Click here to watch Dj-Viss---Sweet-Sixteen-2007-beta-test

Nyare Version (21:00 16/4)
http://media.putfile.com/Dj-Viss---Sweet-Sixteen-2007-mer-klar--n-senast

Gjort sen förra versionen:
Lagt på lite hetsigare hi-hats i vissa partier.
Dragit ner lite på diskanten på arpeggiot och tjejsnacket.
Dumpat den gamla lead-melodin som sög och ersätt med lite jammande på midi-boarden
Fixat en najs 80 tals tom tom :)
Lagt ett litet sött sinus-plipp bakom arpeggiot.
Lagt grunden för ett break


Uppbyggnaden är helt usel än och det är för kort mellan d olika blocken men d fixar vi sen.
Den ligger ju i halvfärdiga demon änsålänge :)



Kommentera bäst ni vill!
Ha d, Visse
« Senast ändrad: 16.04.2007, 23:00:28 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OK DjViss!

Ingen vågar sig på denna så jag ska göra ett försök. Har lyssnat ett antal ggr på den nu. Ingen pangsak, den kommer in o går ut.

Introt med härligt knaster e fint.  :) Det lixom lovar mer än vad det sen blir. Sen e de fortsättning med genrens "normala" sound, inget extra överraskande. Ideén med tösen, tourguiden, är helt användbar, lite ner med volymen på henne.

Får en förnimmelse av ett besök på ett undervattensmuseum med tourguiden (tösen) som visar mig omkring :)

Så helt kall lämnas man ju icke :)
Fortsätt o släng lite mer av dig själv, mer personlig touch! Antingen sound eller spelmässigt, up to you!

lykka till! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............



Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Måste jag registrera mej för att lyssna på den? :/
Nej det skall inte behövas..annars vore sidan tämligen b
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Men jag klickar på "download", så står det "Unregistered users are limited to 1 download at a time. To get unlimited downloads, join eSnips below." Ser inte var jag ska klicka för att inte behöva registrera mej...

Det kanske är en tämligen b sida? :)


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
mahan: tack för att du tog tid att lyssna å kommentera!

Jo, ska försöka lägga på ett lager "personlighet" sen när låten börjar bli klar. Trance-arpeggiot låter i stil med trance preset 1.0 från en ostig 90-tals synth :) Men det hör lite genren till också. :rolleyes:

Ang introt så ska jag fixa övergångar å så mellan d olika partierna bättre, allt är väldigt "blockigt" nu utan fina passager.

Ska dra upp reason och bygga vidare nu, ska dumpa lite volym på tösen och kanske se om man få lite mer drag i hi-hatsen som mest ligger å släpar nu.
Uppdaterar tråden allteftersom det börjar bli klart.

tbruce: Fixat en fungerade putfile sida nu. Bara å klicka å så spelas den.

Visse alias Dj Viss
« Senast ändrad: 16.04.2007, 18:14:01 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du Visse...
Möjligheten att slänga på en melodi  med en "riktig" sångröst, din eller nån annans, det har du väl tänkt på? :rolleyes:


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Min röst gör sig nog bäst bakom ett lager av vocoders och autunare :) Men vi enstaka tillfällen har man försökt sig på...
Patetisk rapp-3.wav å dylikt finns på min statiära dator som behöver ny processor.

Jag har dock tänkt att prova med tjejens syrra som sjunger helt hyfsat.
Ska handla USB-mic å shit först bara...känns lite b med hörlurarna inkopplade på mic-porten å sjunga i dem ;)

Så framåt sommarn finns d nog nån låt med sång i. :rolleyes:
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Låter fint!
Blir här och väntar på den versionen :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
tbruce: Fixat en fungerade putfile sida nu. Bara å klicka å så spelas den.

Sedär, det funkade bättre. :) Detta var ju rätt mysigt faktiskt, inte riktigt min kopp te men ändå. Känns undervattenigt och resigt, trevligt. Lyssnar på kassa högtalare just nu men mixen låter väldigt skum... liksom diskantig och pressad, inget tjoff.

Ska du inte göra den lite längre?


Utloggad Mr T

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
Så här efter att ha lyssnat igenom låten så kan man ju säga att leadljudet var otroligt najs. Melodin funkar väl sådär...tåls att jobba lite till på. Skönt vocalsample som passar bra in i låten. Kicken lät på tok för diskantaktig, lite klen bas också...tror du behöver jobba lite på mixen, och eventuellt inhandla eller ladda ner lite nya fräschare samples...till percs och kick. Annars lät det bra!


Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Mixen är under förbättring och låter byggs på, ska testa byta lurar till Sony feting dj-lurar. Kanske inte perfekt för akustiken men bra som omväxling ett tag.

Som kommenterats är låten väldigt obasig, kanske fel av mig att klaga på mjukvaran men får fan inte till några häftiga basljud i Reason å alla samples ligger på andra dattan. Detta blir en ganska laid back mjukissång :)

E d bara jag som gillar diskant i kicktrumman? Så d låter lite så där härligt 80-tal/italodancigt :)
Ska fixa till värdens cheesigaste break nu..

Era undervattens associasioner är inte fel.
D ska kännas som fuktiga, reflekterande och halvgenomskinliga såpbubblor som skiftar färg och bäddar in dig i nått mysigt...
Tänkt att låta som en soft instrumental version av Caramells låtar.

Ehrm, det där lät flummigt men typ så :P
Ny version kommer upp senare ikväll.
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Låter riktigt mysigt en skön låt skulle bli bra med sång till tummen upp här! ;) :D