Forum > Färdiga produktioner
Markus Broberg - Lik en som är död
Ola:
Hej Markus
låter bra det här!
den svaga punkten i mina öron är ez trummorna men man är ju lite skadad :D
försök och skruva till ljudet på dem med lite mer tryck och annan karaktär så når du mig hela vägen
Mvh
Markus Broberg:
Tack G:)
Jo jag vet, är superkass på trummor:), men jag gilar ju när det skramlar lite:P
Äsch, jag har väl inte kunskap helt enkelt, trum-mix är svårt, vet liksom inte hur jag ska använda dem fullt ut i Cubase...
Emulator:
Håller med folket tidigare här. lite oslipat, lite halvslappt på rösten ibland, men å andra sidan ritkigt lysande på falsetten, och bra riv i refrängen.
det låter lite rått och skramligt, fast på "fel" sätt ibland. stökigt snarare än coolt slamrigt. skall återkomma om jag har några konkreta tips.
go låt, bra melodisinne, och produktionerna har inte långt kvar så funkar de också!
Eddi:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 07.02.2009, 01:14:37 ---Tack G:)
Jo jag vet, är superkass på trummor:), men jag gilar ju när det skramlar lite:P
Äsch, jag har väl inte kunskap helt enkelt, trum-mix är svårt, vet liksom inte hur jag ska använda dem fullt ut i Cubase...
--- Slut citat ---
Ett tips jag fick från Iken om du nu har EZ är att öppna mixern i trumfönstret och dra ner reglagen längst till höger eller ja du kan ju dra i vilka re3glage som helst men just där uppstår rumseffekten.
Eko
Markus Broberg:
Har ändrat, dragit bort dist och pillat lite med trummorna:)
Drar man bort för mycket Room så försvinner Cymbalerna för mycket, men lite drog jag ner.
På nåt sätt så gillar jag det ostrukturerade lite:)
Enjoy:)
Markus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida