Jisses, så mycket positivt på en gång!
Tokai, javisst är det ett kul instrument, låter som gamla boogielåtar från 40-50-talet
equality, jag har ju haft så mycket annat pyssel för mej, men har hittat in i studion uppe i kammaren igen. Låten är en gammal sak jag gjorde i ungdomsåren, då med sång av spelkompisen. Med en del modifieringar i låten tyckte jag den gjorde sej utmärkt som instrumentalversion med minigitarr istället.
Tajt spelat

- här ska erkännas att det var en hel del tagningar - med dagens teknik går det ju att klippa bort och spara hur som helst

. Och i efterhand kan man ändå gå in och justera i ljudspåret
Wernborg, jag har aldrig hört pluginvispar som överträffat dessa gamla Rolands R8 jazzbrush, men jag är väldigt nyfiken på dhf jazz ezx till EZ Drummer som släpps nu.
Rattlesnake, javisst är det tre spår guitarlele - komp i mitten, huvudmelodi till vänster som spelar samma sak i alle tre verserna och lelen till höger står för versernas variationer. Den sista tog längst tid att spela in för här gällde det att improvisera fram slingor som svarar och kompletterar huvudmelodin. Det gäller att hitta en balans i enkelheten och risken att överarbeta.
Tjou
Mahan, hänger inte med i alla fackuttrycken men jag bugar och tolkar det som "tjosan, tjosan, kalas"
orjankarlsson, vore jättekul om du kunde sätta sångstämma till. Den finns i en gammal version med sång inspelat på rullband med engelsk text. Så text finns (det är bara att höra av sej) om du inte vill hitta på ny text på "eget romanispråk"

Kan också låta kul.
Eko, Örjan sjunger definitivt bättre än 87:an så förslaget är intressant.
Guran och alla ni andra - kul att låten gillades, jag tyckte som sagt den passade förträffligt att utföra med detta skojiga instrument