Forum > Färdiga produktioner
Örjan och Åsa - Spinning me around
orjankarlsson:
Jo, jag glömde tillägga att trummorna äro Superior drummer 2.
;)
Memphis:
Najs! :) Riktigt bra det här. Framförandet av båda, arret o mixen. Låter proffsigt. Skön låt.
Men gitarrsolot var lågt o volym tryckte jag, och kort. ;)
Mvh
Memphis
djonas:
Grym låt!
Riktigt bra melodier och harmonier. Jag gillar harmonierna på outrot mest, låter lite Alice in Chains där...mucho nice.
Sången är mycket bra. Det låter klockrent när ni sjunger tillsammans. :)
Sången och gitarrerna låter dock lite stressad emellanåt t.ex. Örjans sång på andra versen. Jag saknar lite groove där.
Gitarrerna är välspelade men är tidvis lite osynkade med trummorna som för övrigt är lite väl statiska för min smak men jag är nog inte rätt man att bedöma trummor i den här genren. :D
Mixen är snygg, kanske aningens torr men å andra sidan är det skön närhet i mixen.
Det är inge fel på gitarrsolot men det behöver bara arras om lite. Det är för kort som det är nu. Så som solot börjar nu borde andra rundan i solot vara dvs börja med nåt lugnare och kom in med den snabba slingan efter halva och sen avsluta så som du gör nu med en unison.
Gött jobbat!
Mvh / djonas
orjankarlsson:
Tack för ytterligare lyssningar och kommentarer! :P
Jo, jag kan höra att jag låter lite "före" på vers2 nu när jag tänker på det, det har du rätt i. Håller inte med om gitarrerna och trummorna, men alla gillar ju olika grejor liksom...solot reagerar många på så det hajar man ju att det blev lite för ball - höhö. :wub:
Pulare vidare! :D
Mats Alw:
Ja, jisses..!
Det är svårt att hitta nåt att tillägga till alla fina reccar ni fått här ovan, men låten är ju verkligen försedd med hitpotential, men en hit som har mer tyngd än en massproducerad musikindustrihit! Det här har klass och personlighet! I det rent tekniska kan jag egentligen inte hitta nåt som är fel, men lite justeringar här och där, som i förslagen här ovan, kanske inte är så fel! Men, va fan...mycket bättre än så här kan inte en demo bli, detta är klart för radion!
Jepp!
MMA
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida