Forum > Färdiga produktioner
Örjan och Åsa - Spinning me around
IKEN:
Skall lyssna i morgon,är det okej?? ;)
Nu väntar lussäcken med en hel natt full av sömn och drömmar,på tisdag,repan med Mr Badland och hans band..... :)
Harmonica mike:
Ojsan!
Här har ni fått till det må jag säga,riktigt snyggt detta.Grymt bra sång och en skön ljudbild,det låter riktigt proffsigt.
Men nåt måste jag få gnälla på,jag hade lättat lite på baskaggen den slår igenom men bara lite..Jag brukar använda mig av ett par DJ lurar 18-18 khz för att kolla botten frekvenserna,i dom dundrar den på lite väl mycket.Lite försen timme nu för att köra monitor lyssning.I mina vanliga mixningslurar slår baskaggen lite för hårt.
Baskaggen skall kännas inte höras är ett bra devis som jag läste en gång och det funkar bra här.
Men eftersom bara jag har nämnt det så kan du alltid strunta i det.
Gura solot - skickligt spelat men kanske liite lugnare..Äh,det funkar bra - petitesser.
Helhet - hur grymt som helst och en riktigt bra låt!
Mycket snyggt jobbat på detta.
Mvh
Micael
stajo:
Tycker det låter kanon här. Härligt med variation och den sticker bra i refrängen.
Bra jobbat
orjankarlsson:
Tillbaka efter idogt snöskottande på landet. MASSOR av snö! :o
Tack för allt lyssnande och alla comments. Ska peta lite till på låten och kolla upp Åsas röst, om den går att eq:a lite, även kolla upp om den ligger för långt till höger. Kanske även lira ett lite finare ackesolo höhö....
Jag tycker själv att baskaggen kickar snyggt, gillar när den sparkas. I mina Beyerlurar ligger den lagom, kan vara preferenser.....
Emulator, jag tycker trummorna sitter som en smäck?? Stilen på dom alltså....
Tack för allt beröm och gillande!
:wub: :wub: :wub:
Emulator:
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 08.02.2009, 12:48:55 ---
Emulator, jag tycker trummorna sitter som en smäck?? Stilen på dom alltså....
--- Slut citat ---
Jaha, men det tycker inte jag :lol: Fast det är ju vad du tycker som är viktigt!
Kanske är det mest att soundet kändes igen lite som man hakar sig på. Men jag tror det skulle vara rakare, och kanske bara spökslag på de andra markeringarna eller nåt.
Fast är ni nöjda så spelar de ju ingen roll :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida