Tycker du och MaxB har fått fram var sina karaktärer i resp Cajun. Kul! 
Var själv på väg att bygga en men det rann ut i kvicksanden... 
Inte kvicksanden OM, långsa(m)nden 
HM din Cajons sound är skönt. Det hörs att det räcker med ett lätt anslag och det låter vilsamt skönt.
Jag får slå hårdare. Min front är inte optimal i och med att det är tunn s-k-i-t-plyfa. Jag borde köpa 4-5 mm plywood istället.
Så ditt instrument är alltså en gammal högtalarlåda med strängar på diagonalen i övre hörnen för sejarsoundet?
Jo jag spelar bara med långfingret på "virveln",samt tre finger toppar på "baskaggen".Lyfte på långfingret efter varje slag,annars dämpas "sejarmattan"..Vill jag slå hårdare så måste jag sänka micken.Jag drog ju upp detta rejält i volym som du förstår för att soundet skulle gå fram.Grund soundet är det nog inget fel på,mera en eq och kompressor fråga,samt klippa in lite fills för oss värdelösa trummisar

Jag skruvade fast tre strängar Feta E,A och D från vardera sida strax ovanför mitten.Sen löper dom parallelt mot fronten till nästan mitten högst upp,och dom ligger mot front skivan..Feta E strängen har släppt i spänning,men jag tycker inte att det gör så mycket,soundet är rätt nära en virvel tycker jag,,
Jag har en 4mm:s plyfa i fronten.Japp det är en gammal högtalarlåda som jag köpte på den lokala återvinningen och rensade från skrot,totalkostnad för hela bygget 40:-
Jag hittade front biten och baksidan som spillbitar hos lokala virkes försäljaren..
Mvh
Micael