Kontrollrummet

equality & wernborg - nOT aFRAID

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Not Afraid
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: alt rock
LÅTLÄNGD:02:36
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: Wernborg
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Wernborgs elgitarr tyckte jag lyfte. Har även lagt på piano och gått igenom trummorna bättre, en del otightheter förut. Gamla versionen: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=805.0[/url
« Senast ändrad: 15.04.2007, 13:49:23 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
GILLAR DETTA MUCHO
mycket bra jobbat lite nivå pyssel på guran så är fartyget i hamn :D
hopppas kunna maila en grej till dig oxå ;)
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
lite nivå pyssel på guran...
Tack en massa mucho Mr Tony!  :D Ursäkta en amatör men upp eller ner på nivåerna?
Jätteroligt att du kanske har nånting som lurar i vassen till denna!  :o :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag tycker att åtminstone sologitarr ligger perfekt  ;)

Bra mixat och pulat av mitt sena lördagsjam till din fina låt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker att åtminstone sologitarr ligger perfekt  ;)

Bra mixat och pulat av mitt sena lördagsjam till din fina låt.

Jäkligt bra spelat skulle jag säga.  ^_^
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Back to Maggies farm :D

Efter 5 sekunder lyssning är det ju ingen tvivel om konstnären i fråga. Mycke kännspakt sound. GOOD!
Är denna kompguitarr nu FET eller SKITIG, frågar en undrande amatör.?? Låter lite för mycket mellan reg. i mina, dock lite baksmälliga öron. :)

O så till sågen!
Men vart i hel... har ni gjort av med cymbalerna, för bövveln plocka in dem!

Good stuff

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Back to Maggies farm :D

Efter 5 sekunder lyssning är det ju ingen tvivel om konstnären i fråga. Mycke kännspakt sound. GOOD!
Är denna kompguitarr nu FET eller SKITIG, frågar en undrande amatör.?? Låter lite för mycket mellan reg. i mina, dock lite baksmälliga öron. :)

O så till sågen!
Men vart i hel... har ni gjort av med cymbalerna, för bövveln plocka in dem!

Good stuff

h.  Johan


Cymbales...? Håller med. Uppmärksamt av dig Johan, tack! Ny version högst upp eller blev det för mycket hihat?  :o :unsure:
Kul att du uppfattade Maggie's farm också... :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Herreguuud...blir virrig med dessa versioner :wacko:

Borde kanske bli intagen på Maggie´s...
Men lyssnar o ....där e den!....yesss...  EN CYMBAL! :P

Nu e jag nöjd :rolleyes:


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Förslag: Låt pianot få en ha en större roll när det sätter igång ca: 1:18. Nu fortsätter basen att mer eller mindre ha huvudrollen även under detta parti. Det hade varit fräscht med mer piano och mindre bas. Gå gärna ner i ett lägre register och spela hel/halvtoner under detta parti?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Förslag: Låt pianot få en ha en större roll när det sätter igång ca: 1:18. Nu fortsätter basen att mer eller mindre ha huvudrollen även under detta parti. Det hade varit fräscht med mer piano och mindre bas. Gå gärna ner i ett lägre register och spela hel/halvtoner under detta parti?
Jaa, men jag fixar nog inte ett ordentligt pianosolo samtidigt som jag tycker det är loite kul att basen har en framträdande roll om du inte menar att vi switchar lite här med att pianot tar basstämman?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
j'klar så gott slit de va i guran :)


Bra bra deta, har jag iof alltid tyckt.

Fick en pianoide,  återkommer.

Riktigt korsavel vi börjar få med alla samarbeten :lol:


skitbra eq/wernis, men basen låter för snäll! Alltså ljudet.....inte hur den spelar
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Förslag: Låt pianot få en ha en större roll när det sätter igång ca: 1:18. Nu fortsätter basen att mer eller mindre ha huvudrollen även under detta parti. Det hade varit fräscht med mer piano och mindre bas. Gå gärna ner i ett lägre register och spela hel/halvtoner under detta parti?
Jaa, men jag fixar nog inte ett ordentligt pianosolo samtidigt som jag tycker det är loite kul att basen har en framträdande roll om du inte menar att vi switchar lite här med att pianot tar basstämman?

Jag uppmärksammade inte om bas & piano krockar utan mer att pianot skulle höjas där och basen träda tillbaka en stund. Men det var bara en tanke. Du verkar klar över vad du vill, så det är ju bara att gå på det!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
emu: Klart kul att du har idder. Jag kan skicka bas-midit och wma-fil utan bas och piano.
DG: Det är väl det mest naturliga du beskriver men orkar inte riktigt nu men
får se lite vad emulator har i kikar'n.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Tror att jag kommenterat denna på annat forum. Här är det stök och bröt och alla instrumenten slåss för att höras mest. :) Jag tycker det är rätt häftigt. Får lite Tom Waits feeling. Bra låt som man nog kan skruva ihjäl sig på.  :)
Mvh
T
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad tsmalmbe

Krånglig ljudbild med lurar. Men nog är det en intressant låt måste jag säga.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Toby: Tack för comments även här. Kul att du gillar. Man kan nog skruva sig tokig även på denna.
tsmalmbe: Ändå har jag mixat den i lurar.

Ynot har sjungit in ett sångspår som verkar väldigt lovande. Måste bara skruva till lite först... :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Hehe fin sak det här man diggar, gillar weirdo borde bli en ny gengre helt enkelt. En salig blandning av små trevliga trudelutter och manisk instrumentering from hell :D
Göran


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Helt klart kul gjort o det svänger mucho oxo på en del ställen. Nästan samma klass som Emulators produktioner, kanske lite mindre kaos än den gossen. Hög klass på produktionen annars rätt igenom. Snyggt / Mikke


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Hmm, tror nästan att jag gillade förra versionen bättre. Även om detta oxå är bra. En helsikes fräck gura från Wernborg. Och det är nog där felet sitter. Den är för bra och tar för mycket av fokus på låten. Klipp bort en del. Han blir inte sur. Så kan fokus skifta mellan sång o gtr, piano etc lite mer. Bara mina tankar.
Max 300; tecken återstår


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
I Love!

Jag tror att jag får plocka fram några gamla King Krimson-vinyler,, baske mig,, å det är erat fel!  B)



Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
En helsikes fräck gura från Wernborg. Och det är nog där felet sitter. Den är för bra ...

Förlåt  :wub:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hmm, tror nästan att jag gillade förra versionen bättre. Även om detta oxå är bra. En helsikes fräck gura från Wernborg. Och det är nog där felet sitter. Den är för bra och tar för mycket av fokus på låten. Klipp bort en del. Han blir inte sur. Så kan fokus skifta mellan sång o gtr, piano etc lite mer. Bara mina tankar.

Ha, ha. Du har alltid så sköna kommentarer dede men där tar du fel: Jag sjunger mycket snyggare än Wernborg spelar gitarr.  :lol: :D
Skämt åsido, förstår vad du menar och där finns en poäng men snart snart kliver en annan herre in på scenen och då... då.

Återkommer med fler svar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Burnin Sven: Kul att du är med på noterna även här. Vilka noter förresten!?  :o
Mikke: Tack! Emu är en kille som vet hur man skruvar. Jag skruvar en del men når aldrig de där stora ljudbilderna hur jag än vill. Tänket stannar därför vid liveband på fyra, fem medlemmar sådär.
Light Head: Att inspirera nån att lyssna till KK tar jag (vi) som en stor komplimang. Catfood minns jag med glädje.
Wernborg: OK då!  :lol:
Som sagt ny version i veckan hoppas jag. Glöm inte att lyssna då.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
känns tokigt att skriva i andras trådar men det känns så skoj att bli omnämnd på detta sätt. tack ska ni ha ! :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lyssnade på denna för några dagar sedan i hörlurar. Det som slog mig först var den stora och öppna ljudbilden som kändes fräsch. Sen är det väldigt mycket lek! Inget tungt seriöst utan en ironisk underton med kvalitetskänsla på låten.

Skriket som i början echas av gitarren är riktigt smart gjort! :D

Basen som kör sin fras blir lite av ett underliggande stadigt komp, sen får pianot, gitarrerna, sången och det andra improvisera runt det. Ett intressant upplägg med fina ljud.

Pianoljudet är härligast.

Basen som kör 1.20-1.31 ger mig härliga vibbar. :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnade på denna för några dagar sedan i hörlurar. Det som slog mig först var den stora och öppna ljudbilden som kändes fräsch. Sen är det väldigt mycket lek! Inget tungt seriöst utan en ironisk underton med kvalitetskänsla på låten.
Skriket som i början echas av gitarren är riktigt smart gjort! :D
Basen som kör sin fras blir lite av ett underliggande stadigt komp, sen får pianot, gitarrerna, sången och det andra improvisera runt det. Ett intressant upplägg med fina ljud.
Pianoljudet är härligast.
Basen som kör 1.20-1.31 ger mig härliga vibbar. :)

Kul att du gillar och särskilt kul att du gillar pianot som jag hade en del tvivel kring! Tack för lyssning och utförlig feedback, värmer gott!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nice intro. :)

SOm nån skrev, det håller hög kvalité fast man först tror att det bara är trams :), Snygga solon, skränigt, men ändå håller ihophållet på nåt vis..

"The clock is ticking".

SLutsats:
Intressant, men kort stund av upplevelse av typen "Alice i underlandet" .... allt står inte rätt till ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
"Alice i underlandet" .... allt står inte rätt till

Bra att det kommer fram. Berättaren är i en mardrömsvärld han fåfängt försöker skaka sig av och där normala varningssignaler inte riktigt funkar. Kafka och Alice i underlandet som sagt är nog i besläktade situationer där stämningen är så pass mycket skickligare och utförligare skildrad. Alice i underlandet tycker jag f ö är den klart bästa Disneyfilm som finns förmodlgen för att storyn är så pass stark.
« Senast ändrad: 26.04.2007, 18:09:43 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves