Jag startade upp musikburken för lite manuell städning och möttes av en konstig bild jag aldrig sett förut. Därefter fick jag besked om att det inte fanns några hårddiskar, och sen blinkade en DOS-promt i c:a en halv minut medan skärmen slog av och på ett par, tre gånger.
Plötsligt skramlade Windows igång och påtalade att "USB-device" hade hittats samt efterfrågade drivrutiner till nätverkskortet...
En koll i enhetshanteraren visade att där fanns en del grejer som inte skulle vara där, bl a USB och nätverkskort, samtliga markerade med ett gult frågetecken.
Startade om och gick in i BIOS enbart för att upptäcka att BIOS troligen hade slagit över i "default". Pillade rundor lite för att ställa allting rätt och efter ett tag fungerade uppstarten som den skulle...men jag noterade att både klocka och datum i Windows låg c:a 20 timmar efter...

Vad kan orsaka det här? Nåt batteri på moderkortet som är på väg att lägga av? Moderkortet är ett Asus P4P800 deluxe.
Edit. Startat upp ett par ggr och den funkar som det ska...men det känns lite osäkert just nu innan jag har en aning om hur inställningarna i BIOS kan ha ändrat sig.