Om nån är intresserad av originalet från 1980-talet där Fejmus sjunger, inspelat på Tascam Porta Studio, finns den på http://boom.shivas.se under länken "Music". Där finns också texten och ackorden till de flesta låtarna.
låter som något från the Monkees
låter ungefär som bongotrummor
basen som brötar
lite för många rytmer som trängs om samma utrymme
sången ligger märkligt flukturerande i volym
skulle jag vilja ha den i riktigt bra inspelning
testa att klippa upp de individuella tagningarna och flytta allt i takt
rätt så hög sång
svårt att höra hur "baskaggen" låter
Min ansats att skapa en Cajón har än så länge givit mig en bongotrumma

Hoppas jag snart får tid att bygga vidare på den. Nu känns det som att det är viktigare att använda ledig tid till att spela.
Basen för hög och sången för hög och ojämn, samt distar. Snabba inspelningar utan kompressor... Nivåerna ska åtgärdas.
Jag ska hushålla med rytm-instrumenten i kommande version, tack för tips, jag hör det också nu.
Solot kommer "från låddan märkt oanvända snuttar"

Den är bra!
Solot ska göras säkrare - lite blyg där... Kanske kompressor eller volymfix efteråt. Jag har spelat kompgitarren och solot i samma vända på inspelningen och sänkte för att inte kompet skulle dränka övriga ljud.
Cajun är inspelad på ett stereospår men jag ska nog separera de två mickarnas ljud på olika spår så jag kan eq:a olika - för att få fram basljudet (om möjligt) bättre.
Kommer inte att klippa för att få tajt, hellre spela om och sätta det.
...etno/latin med inblandning av Monkees.
...cajon låter sisådär. Ligger lite otajt också emellanåt, främst runt 120s.
Solosången är för hög och distar, varför då? Leadgitarren är tok för låg och det mesta trängs i mitten. Både lead och stämsång skulle behövas komprimeras, för nivåerna åker jojo.
...en tjej på sång
tydligare gura å lite sänkning av sången, samt lite taktsynkning
Monkees igen
Bongotrumman otajt på sina håll jajamensan - ska göras om!
Sången distar för att jag testar nån plugg från
http://www.stillwellaudio.com/ på sången.

"Crank it up!"
Bredda på ljuden - si si
Kompressor är nog ett lösenord för att jämna de ojämna nivåerna.
Kanske ska presentera den här låten för Fejmus syster, som sagt att hon vill sjunga på några av hans låtar.
Ska göra om och vara noggrannare. Det är ytterliggare en superhäftig låt av Fejmus som kräver med omvärdnad. Än så länge har det blivit en snabb inspelning av varje instrument.
Ett typiskt fall av total lycka att sitta och elda i kaminen och få spela gitarrer, tamburin, cabasa, cajon (bongotrumma) bas och sjunga både lead och körstämmor. Det blir lätt euforiskt.
Nästa steg är att planera och göra det bättre.
Tack för alla kommentarer och tips. Jag tar med mig tipsen till nästa inspelningsvända. Hoppas det blir snart!