Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Black Cat

<< < (6/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: equality ---Kul låt. Svänger katten! Vill också ha en trummis (som kan vispa)! Bra gitarrlir.
--- Slut citat ---

Superkul låt att spela, trevligt att kunna anlita "Klemmes Trumassistans AB"  :D

--- Citat från: eko ---Nu låter det som ett 20-manna band och alla spelar i rätt takt - imponerande. Otroligt vilket sväng ni har fått till här mycket skickligt - finns väl inte ett uns synt med här va?
--- Slut citat ---

Tight tycker jag också. Men min dotter (14 år) sa att det var otajt på några ställen och Klemme sa samma sak. Tror det syftar på vissa körpartier bl.a.
Inte en synt men två stålsträngade komp (vä/hö) en elkomp (center) en elsolo (center) elbas (center) trummor (center/hö) tamburin och cabasa på varsin sida. Sång (center) och två körstämmor (hö/vä)

--- Citat från: Mike ---Japp,det lyfte! Sköna trummor! Fast jag gillade ju cajonen,men man är ju lite part i målet
Bra jobbat här Max.Inget att klaga på denna tidiga morgon.Det rullar på fint och svänger som bara den!
--- Slut citat ---

Min Cajon kommer absolut tillbaka i andra sammanhang. Lyssnar ofta på trumsvängen från cajuntråden i mp3-spelaren. Då jag lyssnar dyker flera nya melodier upp i huvudet, något man kan göra något av.

Jag har lyssnat många gånger på ver 8 och ver 9 och hör att kompgitarrerna och tamburinen låter sämre i ver 9!
Dessutom hade jag tänkt att trummisen ska spela solo på de tysta partierna där alla nu spelar unisont och nu är tysta samtidigt.
Får se om Klemme orkar göra om eller om jag ska klippa och klistra...
Och Fejmus som ursprungligen skapat låten informerar mig om att basen spelas fel, jag har missat hur den egentligen ska spelas.
Jag har även vid lyssning efteråt kommit på att basen på solopartiet efter vers 2 ska spelas på ett annat sätt. Den ska vandra upp och ner på halsen som den gör då man spelar jazz...
Och sologitarren vill jag ge bättre driv. Jag måste öva mer!

Kul projekt som jag lär mig massor på!

Wernborg:
Lite vasst sound på "trummorna" tycker jag.

När du växlar mellan hög och lågt i versen borde du spela in det i olika tagningar och kanske lite olika karaktär på rösterna. Det känns som du inte hinner med nu.

Tycker att trummorna är något höga, eller så är det gitarren som ska upp.

Gitarrsolot måste upp upp upp. Alldeles för anonymt nu så det smälter mer in i kompet.

Roliga stopp också!!

Gott jobbat

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 11.02.2009, 19:41:01 ---Lite vasst sound på "trummorna" tycker jag.
När du växlar mellan hög och lågt i versen borde du spela in det i olika tagningar och kanske lite olika karaktär på rösterna. Det känns som du inte hinner med nu.
Gitarrsolot måste upp upp upp. Alldeles för anonymt nu så det smälter mer in i kompet.
Roliga stopp också!!
Gott jobbat

--- Slut citat ---

Ska kolla trummorna i ver 11 som jag tar tag i ikväll.
> växlar mellan hög och lågt i versen
Hur och vad menar du? Kollar gärna det senare hur du nu menar?
Ska sänka trummorna något och även se över tamburin och cabasa
Har lagt om gitarrsolot i ver10 och ökat volymen men jag har svårt att bli nöjd med det spåret. Vill mer än jag kan  B)
Stoppen kommer få lite annan karaktär snart...

På slutet sjunger jag This is for real men det låter som "ms Foreel". Är det honkattens namn, "Foreel"?
Basen ska också läggas om.

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2009, 20:50:51 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.02.2009, 19:41:01 ---Lite vasst sound på "trummorna" tycker jag.
Roliga stopp också!!
Gott jobbat

--- Slut citat ---

Ska kolla trummorna i ver 11 som jag tar tag i ikväll.
> växlar mellan hög och lågt i versen
Hur och vad menar du? Kollar gärna det senare hur du nu menar?
Ska sänka trummorna något och även se över tamburin och cabasa
Har lagt om gitarrsolot i ver10 och ökat volymen men jag har svårt att bli nöjd med det spåret. Vill mer än jag kan  B)
Stoppen kommer få lite annan karaktär snart...

På slutet sjunger jag This is for real men det låter som "ms Foreel". Är det honkattens namn, "Foreel"?
Basen ska också läggas om.

--- Slut citat ---

Låg: Take a look at that black cat
Hög: take a look, take a look .....

Fast du har nog gjort det i flera tagningar hör jag nu.  :unsure:

Den låga rösten känns lite osäker, det är nog mest det. Är det kanske lite för lågt register?

Ms Foreel  :lol:

91:an:
Har lyssnat genom alla versionerna, och nu låter det riktigt bra, det enda jag skulle vilja anmärka på är kaggen som försöker flytta låten till discogolvet. Rockabilly använder väl ingen annan trumma än virveln, eller har jag fel?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion